שחרור רובשקין

הפגישה והסיוע: הקשר בין האסיר והאדמו"ר

לפני כשנה נפגש הרבי מסאדיגורה, חבר מועצת גדולי התורה, עם האסיר ר' שלום רובשקין. עסקנים שהיו מעורבים בתהליך, מספרים כי הרבי הפעיל בכירים למען השחרור (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רובשקין מתוך חגיגות השחרור ב-770 (צילום: שימי קוטנר, col)

האסיר החב"די המשוחרר, שלום מרדכי רובשקין, המשיך במהלך היממה האחרונה את סבב הביקורים שלו בבתי אדמו"רים וגדולי תורה, זאת על מנת להודות להם על כך שסייעו במאמצי השיחרור. בין היתר, פעלו בנושא לצד עורך "יתד נאמן" הרב פנחס ליפשיץ גם משפטנים ועסקנים מחסידות סאטמר.

ל"כיכר השבת" נודע, כי דווקא אדמו"ר חשוב מישראל, חבר מועצת גדולי התורה, פעל מאחורי הקלעים במהלך השנה האחרונה בנושא שחרור רובשקין.

הקשר בין האדמו"ר מסאדיגורה לעסקנים שפעלו למען הוצאתו לחופשי של רובשקין נוצר בחודש אלול בשנה הקודמת, אז הגיע האדמו"ר לביקור במתחם סמוך לכלא בו שהה רובשקין, ונפגש עמו. בין השניים נוצר קשר חם, והרבי התרשם מהאמונה והבטחון הבלתי ניתנים לערעור של האסיר היהודי.

ה"הגומל" של רובשקין (צילום: מתוך פייסבוק)

במהלך הביקור, רובשקין אף התפלל מנחה עם הרבי וחבש את הסירטוק והגראטל. בסיום, אמר האדמו"ר למקורביו כי "ניתן לראות במוחש מה חסידות עושה ליהודי וכיצד מחזקת אותו במצבים הקשים ביותר". בצאתו מהביקור שוחח הרבי בטלפון עם רעייתו של רובשקין, חיזק ועודד אותה, ובירך ש"בקרוב יראו בני המשפחה את הישועה".

עסקנים שהיו מעורבים בתהליך השחרור, מספרים כי במשך השנה האחרונה הפעיל הרבי את קשריו בקרב אנשי עסקים בארה"ב עד לשחרור המיוחל. "האדמו"ר מסאדיגורה פעל רבות בשביל רובשקין ואכן ניתן לזקוף חלק מההצלחה לזכותו" אומר אחד מהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר