שוק הרכב

דוח רשות המסים 2016: צבע לבן, בטוח יותר

כמה רכבים חדשים נקנו בשנת 2016 מה צבע הרכב האהוב ביותר, מה מצב הבטיחות? מה רמת המחירים והשאלה המרתקת ביותר: כמה המדינה מרוויחה מהעניין (רכב, כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

איזה רכב הנמכר ביותר בשנת 2016? רשות המסים מפרסמת היום את כל הנתונים הנוגעים לשוק הרכב בישראל לשנת 2016. במשרד הרישוי התווספו אמנם 277.3 אלף כלי רכב חדשים במהלך אשתקד, אך סך כלי הרכב להסעת נוסעים שהגיעו ארצה במהלך השנה הקלנדרית הקודמת עמד על לא פחות מ-348.1 אלף כלי רכב חדשים, בעיקר עקב יבוא מוגבר של מכוניות במהלך חודש דצמבר, לפני עדכון נוסחת המיסוי הירוק שייקרה את מחירי הרכבים.

כמה הרוויחה מכך המדינה? לא מעט. סך מסי היבוא על מכוניות וחלקי חילוף הסתכמו אשתקד ב-13.6 מיליארד שקלים, עלייה ריאלית של 48% מול 2015 ושיא כל הזמנים.

עוד עולה מהדו"ח כי נמשכת מגמת העלייה ברמת האבזור הבטיחותי בכלי רכב חדשים המגיעים ארצה. כך למשל כמחצית מכלי הרכב שעלו על הכביש במהלך השנה צוידו במערכות לניטור מרחק מהרכב לפנים ובקרת סטייה מנתיב, וכ-45% מהם צוידו במערכת לזיהוי הולכי רגל. מדובר במערכות שאינן אקטיביות אלא רק מתריעות, דוגמת אלה אותן מייצרות מובילאיי, איוואקס ומובון.

ומה על זיהום האוויר? רשות המסים מדווחת כי ב-2016 חלה עלייה קלה בייבוא כלי רכב היברידיים והיברידיים-נטענים, אך מזכירים כי רק השנה (2017) נרשמה "פריצת דרך אמיתית" - בין היתר באמצעות יבוא אישי - עם קרוב ל-10% מכלי הרכב המיובאים שצוידו בהנעה היברידית או היברידית נטענת.

ציי הרכב הגדולים ממשיכים להיחלש מבחינת חלקם בכלל צי הרכב המקומי, במקביל לצמיחה בחלקו של הצרכן הפרטי. באוצר מצביעים על המשך התפתחות מגמת ה"ליסינג הפרטי", למעשה ליסינג מימוני למגזר פרטי ועסקי, כמו-גם מכירת רכב חדש דרך חברות ליסינג זאת בשל מסלולי המימון שהופכים את רכישת הרכב ל"קלה" אך את הלקוחות לשבויים ולבעלי חובות לבנקים ולחברות המימון.

במהלך 2016 שמרה רמת מחירי הרכב החדש על יציבות לפי האוצר, אך מחירי רכב משומש - בעיקר עקב היצע עצום - המשיכו להישחק בהשוואה לרכב חדש. במילים אחרות, אובדן הערך של רכב משומש הופך משמעותי יותר עם השנים ובעצם מגדיל את הסיכוי של רוכשי הרכבים החדשים להגדלת חובם לבנקים ולחברות המימון.

אם תהיתם מה צבע הרכב האהוב בישראל בשנת 2016 ברשות המסים יודעים לספר שכלי רכב חדשים בצבע לבן תופסים קרוב למחצית מכלל כלי הרכב שעלו במהלך 2016 על הכביש, וכי בחירת הצבעים השמרנית בשוק הרכב - לבן-אפור-כסף-שחור - גדלה אשתקד לכדי 84% מ-81% ב-2015.

בציי הרכב הגדולים בוחרים מסיבות הגיוניות לא פחות מ-88% בצבעים שמרניים אלה. רק 3% מכלי הרכב שעלו על הכביש צבועים באדום, 5.6% צבועים בכחול או תכלת.

איזה רכב אהבו ב-2016 עשירי ישראל? 990 כלי רכב בייבוא אישי הגיעו ארצה במהלך 2016, צמיחה של כ-20% לעומת 2015. אבל הנתון המעניין ביותר מבחינה זו נוגע לזהות הרכב הנפוץ ביותר בייבוא אישי, כמו גם חלקו בכלל כלי הרכב שהגיעו שלא דרך היבואנים הרשמיים - מרצדס S קלאס שמחירה מתקרב למיליון שקלים בייבוא הרגיל. לא פחות מ-203 כלי רכב כאלה (יותר מחמישית מכלל הייבוא) שייך למכונית הפאר הסופר-יקרה. גם אשתקד "כיכבה" ה-S קלאס בייבוא האישי, עם 130 מכוניות.

במקום השני בייבוא האישי ממוקמות שתי מכוניות ספורטיביות - ב.מ.וו i8 ההיברידית-נטענת ופורד מוסטנג - שתיהן עם 55 כלי רכב חדשים כל אחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר