פיליבסטר בכנסת

ח"כ איתן כבל הקריא את מגילת איכה בתימנית • צפו

במליאת הכנסת נערך פיליבסטר על חוק ההמלצות, מי שהפתיע את המשתתפים היה ח"כ איתן כבל שהקריא במהלך נאומו פרקים ממגילת איכה בנוסח תימן • צפו בווידאו (פוליטי)

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

במליאת הכנסת נערך בשעות האחרונות (שלישי) פיליבסטר על חוק ההמלצות בניסיון של האופוזיציה לעכב את אישורו של החוק, מי שהפתיע את המשתתפים היה ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) שהקריא בנאומו את מגילת איכה בנוסח תימן.

"מאין באה לי התעוזה להקריא את איכה? אומר לכם מאיפה", אמר ח"כ כבל בדבריו, "הגמרא במסכת שבת אומרת - 'לא חרבה ירושלים אלא בשביל שלא הוכיחו זה את זה, שנאמר 'היו שריה כאילים לא מצאו מרעה' (איכה, א'), מה איל זה ראשו של זה בצד זנבו של זה אף ישראל שבאותו הדור כבשו פניהם בקרקע ולא הוכיחו זה את זה'".

כבל המשיך ואמר כי"חובתנו המוסרית לומר את התוכחה כלפי הקואליציה הזו, אני אומר לדודי אמסלם, יו"ר הקואליציה - זהו הכלי הפרלמנטרי שיש בידינו ואנו נשתמש בו, מספיק עם הצקצוקים - זו עבודתנו והציבור ישפוט. אם הייתה הצבעה חשאית כולם יודעים שהחוק לא היה עובר".

במהלך הנאום הקריא ח"כ איתן כבל, כשלראשו כיפה, פרקים מלאים של מגילת איכה העוסקת בחורבן בית המקדש ונקראת בבתי הכנסת בתשעה באב, כאשר בעקבות בקשה שהגיע במהלך הנאום הוא אף הקריא חלק מהמגילה בטעמי המקרא בנוסח תימנית.

בסיום נאומו ציטט את פסוק ח' במגילת איכה: "גַּם כִּי אֶזְעַק וַאֲשַׁוֵּעַ שָׂתַם תְּפִלָּתִי", ואמר כי "לצערי, הכוח הוא שלכם הקואוליציה, וגם אם אנחנו עומדים וזועקים - ולא כקלישאה, יום ולילה - אוזנכם אטומות להקשיב לזעקתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר