"אני לא עד מדינה"

מני נפתלי ועזרא סיידוף התעמתו על דוכן העדים

שני הצדדים עמדו אחד מול השני בחקירות הנגדיות שניהלו באי כוחם והשיבו על שאלות נוקבות שהופנו עליהם. נפתלי הודה כי השתמש בקופה הקטנה לצרכיו האישיים (חדשות)

מני נפתלי (צילום: פלאש 90)

הבוקר (שלישי) העיד סמנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, עזרא סיידוף, בתביעת הדיבה שהגיש מני נפתלי, אב הבית במעון ראש הממשלה, נגד בכירים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בתחילת הדיון שהתקיים בבית המשפט השלום בהרצליה ניסה בא כוחו של סיידוף לטעון לחיסיון מכוח הימנעות מהפללה עצמית, על רקע החשדות נגדו בתיק מעונות ראש הממשלה, אך השופט פסק כי אין בכך למנוע מאדם להעיד במשפט אזרחי.

בהמשך הדיון החל בא כוחו של מני נפתלי, עורך הדין דן חי, לתחקר את סיידוף, כשהחל להציג בפניו את תצהיר עדותו הראשית במשפט שהתנהל בתביעתו של נפתלי בבית הדין לעבודה. לאחר מכן הציג לו את דוח מבקר המדינה, שעסק בהוצאות מעונות ראש הממשלה, ושאל אותו מה היה תפקידו.

"הגדרת התפקיד הייתה בין היתר אחריות על בית ראש הממשלה, כי זה בית של המדינה" השיב, "טיפלתי בגינון, באירועים, בכל תחומי הבינוי, הכלכלה ועובדי הבית, ביניהם אחריות על אב הבית. הייתי אחראי גם על ההזמנות של ארוחות". במהלך החקירה עלו החשדות נגד סיידוף בתיק המעונות, לפיהם הוא היה מעורב בניפוח הזמנות. "מאשימים אותי שאני שותף לזה - זה לא נכון", אמר.

בשלב זה התערב השופט ושאל את סיידוף: "איך יתכן שהגעתם לסכומים האלה?". סיידוף ענה לו: "ראש הממשלה עצמו נתן הנחייה לקצץ". השופט שוב שאל: "מה הקשר של אב הבית להוצאות הנקיון?". על כך ענה סיידוף: "ככל שהוא יאשר הוצאות נוספות - תקציב הניקיון יעלה".

בחקירה הנגדית, שניהל אחד הנתבעים, עורך הדין יוסי כהן פנה אל סיידוף ושאל: "האם הוא סיפר לך שהוא סובל מהלם קרב?", נפתלי שישב על הספסל באותה העת לחש: "הוא משקר".

"הוא התחנן בפניך במשך חודשים שתכניס אותו לתפקיד אב הבית, כשבפועל הוא היה צריך אשפוז", המשיך כהן וסיידוף אישר את הדברים. "אם היית יודע את כל הפרטים האלה, האם היית מקבל אותו לעבודה? תאשר לי שנפתלי השתמש שלא כדין ברכב של המעון", המשיך כהן וגם זאת אישר סיידוף. "זאת עבירת משמעת", ציין. "אבל אפשר להתייחס לזה לקולא".

כשנפתלי עצמו עלה להעיד פנה אליו עורך הדין כהן ושאל אותו לגבי ההסכם שחתם עם הפרקליטות לקראת עדותו נגד אשת ראש הממשלה בפרשת המעונות, שם נטען כי מדובר בהסכם עד מדינה. נפתלי מצידו טען שהוא כלל לא עד מדינה: "חתמתי על אי הפללה עצמית לפי עצת עורכי דיני. מדובר בדברים מינוריים כמו רכישה של מפה עבור הילד שלי, באישור סיידוף, מהקופה הקטנה. על דברים כאלה חתמתי", ציין נפתלי.

"האם זייפת או שינית הזמנות של ארוחות", שאל כהן. "הפכנו ארוחה גדולה לארוחות קטנות, לבקשת השף קדוש יש אירועים שלא היו מוכנים לשלם אותם כי מדובר היה בחריגה מהתקציב ושרה נתניהו התעקשה על השף הזה, לכן היינו צריכים לחלק זאת לכמה תאריכים. עזרא סיידוף הוא זה שהורה לי לעשות זאת. אמרתי את הדברים למשטרה".

כהן לא הרפה והמשיך להקשות על נפתלי: "מדוע אתה לא מודה שביצעת עבירת זיוף וקיבלת עליה חסינות?". נפתלי השיב כי "שרה נתניהו דרשה רק את השף הזה באירועים מסוימים - בכל מחיר אני הייתי צריך לדאוג שהשף יגיע לבית. זה מה שעשיתי. סיידוף אמר לי 'השף הגיע וזה מה שצריך לעשות כדי לשלם לו. זאת הסיבה שעזבתי את המעון. ראיתי מה הולך שם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר