בגלל ישראל

ניקי היילי איימה ומקיימת: יקוצץ הון מהאו"ם

"לא נרשה עוד שינצלו את נדיבות העם האמריקני", הסבירה שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי את הרצון לקצץ לא פחות מ-285 מיליון דולר מהתקציב לאו"ם - גם בגלל ההצבעה נגד ישראל (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
היילי בעת ביקורה בישראל (צילום: מתוך טוויטר)

ניקי היילי, שגרירת ארצות הברית באו"ם, איימה בדיון באו"ם ביום חמישי האחרון שבסיומו אימצה העצרת הכללית החלטה נגד ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל, שלהצבעה יהיו השלכות כלכליות.

השבוע מוכיחה היילי כי האיום שהשמיעה היה רציני. היא הודיעה, כי ארה"ב מתכוונת לקצץ מתקציבה הדו-שנתי למוסדות האו"ם הון עתק בסך 285 מיליון דולר.

לדבריה, "חוסר היעילות והבזבוז של האו"ם מוכרים היטב. אנחנו לא נרשה עוד שינצלו את הנדיבות של העם האמריקני. הקיצוץ ההיסטורי הוא צעד בכיוון הנכון. ארה"ב תנקוט צעדים נוספים כדי לקדם ארגון יעיל ואחראי יותר", נכתב בהודעה מטעם משלחת ארה"ב לאו"ם.

לדברי היילי, "נוסף על החיסכון המשמעותי, הפחתנו במנגנוני הניהול והתמיכה המנופחים של האו"ם, עיגנו את התמיכה בסדרי עדיפויות אמריקניים ברחבי העולם והשתתנו יותר משמעת ואחריות לאורכה ולרוחבה של המערכת".

הקיצוץ אמור לחול על תקציב האו"ם לשנים 2018-2019, והיילי מקווה כי אף בשנים הבאות היא תצליח לקצץ.

"נאום האיומים" של השגרירה באו"ם (צילום: מתוך ניקי היילי בפייסבוק)

כזכור, לפני ובמהלך הדיון באו"ם שתוצאותיו שללו את ההכרה הפרו-אמריקנית בירושלים הבירה, הבטיחה היילי כי "ארה"ב תרשום שמות במהלך ההצבעה. אנו נזכור את היום הזה שבו הותקפנו בעצרת האו"ם על השימוש בריבונות שלנו", אמרה.

"אנו נזכור זאת כשיבקשו מאיתנו לשלם. אנחנו נשים את השגרירות שלנו בירושלים - זה הדבר הנכון לעשות. ההחלטה היום לא תשנה זאת. ההחלטה הזו תשנה את האופן שבו האמריקנים תופסים את האו"ם ואת המדינות שלא מכבדות אותנו באו"ם. נזכור זאת כשיקראו לנו לתרום שוב לאו"ם וכשמדינות יבקשו את הכספים והתמיכה שלנו", הטיחה היילי מעל בימת האו"ם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר