גיל הזהב

פריצת דרך: גרגירי זהב יעלימו פצעי בגרות מהפנים

מחקר שנערך בממלכה הבריטית טוען כי ייתכן והפתרון לבעיה שמדירה שינה מנערים רבים בגילאי ההתבגרות נמצא בגרגירי זהב. איך זה יעבוד? (בריאות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אין אחד מאיתנו שלא היה רוצה לחזור לגילאי הבגרות שלו, בטוח נפיק לקחים ונעשה דברים אחרת, אבל בדרך כלל מי שנמצא בגיל הזה רוצה לברוח ממנו כמה שיותר מהר, והרבה בגלל פצעי הבגרות שמעטרים את הפנים של אותם מתבגרים.

מלבד הסבל שגורמים הפצעים מבחינת נראות ואסתטיקה, השלב בו הופכים הפצעים למוגלתיים הוא שלב קשה, במיוחד אם כשהם נעלמים הם משאירים למזכרת כתמים וחטטים על העור. תסמינים אלו גורמים לא פעם לסבל רב, לפגיעה בדימוי העצמי ולהצקות מסביבה – במיוחד בקרב מתבגרים.

הצורך במשהו שימנע את התופעה הבגרותית הזו הביא הרבה חברות תרופות ותכשירי טבע לייצר תכשירים ומשחות שעד עתה לא הצליחו לספק טיפול מהיר ותוצאות מידיות,

אז ככל הנראה הבשורה תבוא הפעם מבריטניה. מחקר חדש שנעשה בממלכה בודק האם נמצאה התרופה האולטימטיבית לאקנה. התרופה החדשה שנבחנת כעת היא בעצם תערובת של עיסת שמנת המכילה גרגרי זהב זעירים. הגרגרים נכנסים בעיסוי אל תוך העור, ואז מבוצע תהליך חימום של העור על ידי קרן לייזר, שמחממת את הזהב בתוך העור.

כיום כ-60 אחוז מהבריטים לבדם סובלים לאורך החיים שלהם לפחות פעם אחת מפצעי בגרות. עד היום הטיפול הנפוץ כלל תרופות אנטי דלקתיות שניתנות דרך הפה, ומשחות שנמרחות כל יום על העור באופן שוטף, וגם אז – ההקלה היא חלקית בלבד. לדברי ד"ר סטיבנס, "אם יתברר כי גרגרי הזהב מייצרים הטבה שהטיפולים הקיימים כיום לא מסוגלים - מדובר בפריצת דרך של ממש".

לפי צוות המחקר,בתוך ימים בודדים מתחילת הטיפול יוסרו לגמרי כתמי הצבע והחטטים שנוצרים על ידי פצעי הבגרות. ד"ר הווארד סטיבנס, רופא עור מומחה, בעל מרפאה פרטית בלונדון שמייעץ רבות בתחום והאיש שיזם את המחקר שמעסיק רבים מבני הנוער אמר. "אני מחפש נסיינים בכל הגילאים לתערובת החדשה. החברה האמריקנית טוענת אמנם שמדובר בהצלחה אבל אני רוצה לבצע בדיקה עצמאית של התכשיר לפני שאני מתחיל לשווק אותו ולהמליץ עליו למטופלים הרבים שלי".

נכון שהזהב נמצא בטבע, אבל ככל הנראה הטיפול בו יעלה קצת יותר מתרופה או תכשיר טבעיים. טבעי, לא?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר