גדולי ישראל הזהירו, הנציגים התגייסו

בעקבות ניו יורק: בני ברק מכריזה מאבק באופניים חשמליים

בעיריית בני ברק יוצאים למאבק בשימוש באופניים חשמליים ומחמירים את האכיפה בנושא. אדמו"רים התייחסו לא פעם לסכנה, ובעירייה אומרים כי "כעת הגיע הזמן לעצור פגע מסוכן זה" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בני ברק בעקבות ניו יורק: האם המדיניות החדשה שהונהגה בניו יורק במסגרת המאבק לצמצום במספר הנפגעים ברכיבה על אופניים חשמליים תגיע בקרוב גם לעיר התורה והחסידות הישראלית בני ברק? נדמה שכן.

מחר (רביעי) תיערך ישיבת מועצה מיוחדת לדיון בנושאים שונים העומדים על סדר היום, כאשר בין היתר תעלה להצבעה אכיפת תקנות אופניים חשמליים על רוכבי האופניים על ידי הפקחים העירוניים. מדובר בשינוי מגמה, אותו מובילים ראש העיר חנוך זייברט וסגנו מנחם שפירא, מחזיק תיק שיטור עירוני, זאת על מנת לצמצם ככל האפשר את הסכנות ותאונות הדרכים הנגרמות משימוש באביזר מסוכן זה.

מעצר רוכב אופניים חשמליים בבני ברק. לפני כמה חודשים (ארכיון)

לדברי גורמים בעירייה, גדולי ישראל, בהם האדמו"רים מויז'ניץ וסאדיגורה עוררו בעבר על הסכנה העצומה הטמונה בשימוש באופניים החשמליים, ולדבריהם "הגיע הזמן לעצור פגע מסוכן זה".

קנסות, הורדה מהדרך והוצאת אוויר מהגלגלים לרוכבים ללא אמצעי הגנה

על פי תקנות האכיפה החדשות, יוכלו פקחי העירייה להעניק קנסות לרוכבים שלא כחוק וללא אמצעי הגנה תוך סיכון העוברים ושבים. (תקנות השימוש באופניים חשמליות במלואן נמצאות באתר לע"מ).

לקראת הישיבה, הופץ לנציגים הסבר של התובע העירוני "בדבר אכיפת פקחי העירייה לעבירות באופניים חשמליות / ממונעות , אשר הפכו לנגע, והגורמים לתאונות רבות ופגיעה בהולכי רגל".

הוא מציין כי בכדי להפעיל את התקנות יש צורך באישור של מועצת העיר, וכי לאחר האישור, על ראש העיר "להסמיך פקחים באופן ספציפי לאכיפת חוק זה". הפקחים יוכלו להשתמש במגוון כלים, בהם הורדה מהדרך, הוצאת אויר מהגלגלים, עיכוב, ומתן דו"חות כספיים.

ניו יורק: שליחים עם אופניים חשמליים? העסקים ייקנסו

יצויין, כי בעיריית ניו יורק החמירו בימים האחרונים את האכיפה על שימוש באופניים חשמליים, המהווה סיכון ממשי לחיי אדם. לפי הדיווח אתמול (שני) בסוכנות הידיעות AP, רכיבה עם אופניים חשמליים ברחוב בניו יורק עלולה לגרור קנס של 500 דולר.

כעמט תאונה עם אופניים חשמליים (Dror Lazar)

ראש העיר ביל דה בלאזיו הודיע כי החל מהחודש הקרוב, עסקים ששליחיהם ישתמשו באופניים חשמליים ייקנסו ב-100 דולר. "לא חוקי להשתמש ברחובות באופניים חשמליים, ומי שבראש שרשרת המזון צריך להיות אחראי", אמר דובר העירייה אוסטין פינאן.

"במקום להתמודד רק עם הרוכבים, אנחנו מתמודדים עם החנויות שמסיטות מבט ומותירות את העובדים שלהן להתמודד עם הקנס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר