פרשות נתניהו

"יש בעיה שקיבלת סיגריה? זה מצחיק": זה מה שקרה בפגישת הרבנים ונתניהו

ראש הממשלה ביקש את תמיכת הציונות הדתית, אולם חלק מהרבנים מתחו ביקורת על כך שהוא נזכר בהם רק בבחירות ובעתות מצוקה. במקביל, ריבלין הביע תמיכה בהפגנות (בארץ)

נתניהו והרב דרוקמן. ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) בלשכתו בירושלים עם רבנים בכירים בציונות הדתית, בהם הרב חיים דרוקמן, הרב דוד סתיו והרב אלי סדן והודה על ההתייצבות לצדו אל מול "המאמץ הפוליטי באמצעות הפגנות ודברים אחרים להפיל את הממשלה הלאומית בראשותנו שדואגת לארץ ישראל ונאבקת למענה". נתניהו אמר לרבנים כי "ההתייצבות שלכם מאוד חשובה ואני רוצה להביע את הערכתי".

"לא תמיד השכלנו לעמוד מול הניסיונות הללו. פעם אחת ב-1992 זה הצליח, הפעם נדאג שזה לא יצליח" אמר ראש הממשלה לרבני הציונות הדתית. "אני חושב שכולנו למודי ניסיון ואף אחד מאיתנו לא מולך שולל. לכן פשוט רציתי להביע את הערכתי ולחזק איש את רעהו. תודה רבה לכם".

נתניהו אמר במהלך שיחתו עם הרבנים כי הוא מאמין שהיועמ"ש יחליט לבסוף שלא להעמיד אותו לדין. עוד אמר נתניהו כי ברור לו כי לא מדובר ברדיפה אישית נגדו, אלא מהלך פוליטי, בשל העובדה שהוא מנהיג הימין. עם זאת, ב-ynet דווח כי חלק מהרבנים שהשתתפו במפגש מתחו ביקורת על נתניהו ש"נזכר בהם" רק לפני בחירות או בעתות מצוקה.

נתניהו על החקירות, בחנוכה (אסף מגל / ynet)

הרב אלי סדן, חיזק את נתניהו ואמר לו: "יהודי כמוך, ש-20 שנה נמצא בממשלה, היה יכול להרוויח באזרחות פי 10, פי 100. להגיד שיש בעיה שקיבלת סיגריה? לולא זה היה מצחיק זה פשוט סקנדל שאין כדוגמתו. זאת הפקרות, חוסר רצינות, זה שחיתות. רוצים להחליף שלטון בצורה כזו ולא בקלפי".

במקביל, נשיא המדינה ראובן ריבלין הביע היום תמיכה בהפגנות נגד השחיתות. בכנס דב לאוטמן לחינוך ולדמוקרטיה באוניברסיטה הפתוחה אמר הנשיא כי "יש לנו כמה הוכחות נפלאות בשנים האחרונות להשפעת הרשתות על המציאות" הוא ציין את "מחאת הקיץ והפגנות נגד ובעד שעברו מפתח תקווה לתל אביב ולכיכרות נוספות", כמו גם את הקמפיין ברשתות החברתיות נגד תוקפי נשים שהסעיר את תעשיית התרבות.

הנשיא ריבלין אמר: "שימו לב שכל הדוגמאות הללו עברו ממילים למעשים, יצאו מהמסך ותפסו אחיזה של ממש גם בחיים הממשיים. גורן, הבימה, ספרא, רחבת הסינמטק, אין תחליף לכיכרות העיר האמיתיות, הפיזיות. עלינו לגדל דור שיזכור שדמוקרטיה אמיתית יכולה להתחיל ברשת, אך לעולם לא תחליף את הצורך וההכרח לקחת חלק בוויכוחים ובעשייה משמעותית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר