פנה לטייסים החדשים

מפקד חיל האוויר: "בקרוב תפעלו מעבר לקווי האויב"

בטקס חגיגי בו סיימו 150 חיילים את קורס הטיס בחיל האוויר, נאמה הנהגת המדינה והצבא - ממנה בלטו דבריו הברורים של מפקד החיל לחניכיו החדשים על הצפוי להם בקרוב (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המסר של מפקד חיל האוויר - ונאומי נתניהו וליברמן (צילום: רועי עידן, ynet)

בטקס "מסדר כנפיים" שנערך היום (רביעי) בבסיס חצרים, שיבח ראש הממשלה בנימין נתניהו את פעילות חיל האוויר: "עם המטוסים הטובים ביותר בעולם והטייסים הטובים ביותר בעולם יש לחיל האוויר יכולת להגיע לפי הצורך למרחקים קצרים ויעדים רחוקים. אנו עומדים באתגרים גדולים בצפון, בדרום ובמזרח".

נתניהו הזהיר את איראן מפעילותה: "בכל החזיתות יש מרכזים ושלוחות של האיסלאם הקיצוני. אנחנו אי בתוך הסהר הרוגש הזה. שומרים על ביטחוננו ממדיניות ברורה. לא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה כדי לפגוע בנו".

ראש הממשלה שלח גם מסר לחמאס: "אנו רוצים שהאוכלוסייה תחיה את חייה בשקט ורגיעה, אבל ההחלטה אם יהיה שקט בעזה תלויה בעזה. לא נאפשר או נסבול הסלמה מחמאס או שום גורם טרוריסטי אחר. נשתמש בכל האמצעים להגן על ריבונות ישראל וביטחונה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בטקס: "חיל האוויר הישראלי הפך לאחד הטובים והמתקדמים בעולם. אם חס וחלילה תיפתח שוב מערכה בצפון, התוצאה תהיה הרבה יותר מרשימה. ברור שגם בשנים הבאות יישאר חיל האוויר כוח המחץ של צה"ל. נכונו לנו כמה אתגרים שמעולם לא התמודדנו איתם קודם לכן".

בוגרי קורס 175 (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט אמר כי "יש לנו צבא עוצמתי וזרוע אוויר עוצמתית ומדויקת. אנו סומכים עליכם שתבטיחו את ביטחנה של מדינת ישראל ואם נידרש לכם תבטיחו את ניצחונה של המדינה".

מפקד חיל האוויר אלוף עמירם נורקין פנה לבוגרי קורס הטיס ורמז כי הם יידרשו, כמו חבריהם, לפעול מעבר לקווי האויב: "חבריכם מטיסים את המטוסים התוקפים במזרח התיכון בחודשים האחרונים תוך גילוי יוזמה ויצירתיות. לא יחלוף זמן רב וגם אתם תפעלו מעבר לקווי האויב. אני יודע שאני יכול לסמוך עליכם".

האלוף נורקין פנה לטייסת היחידה ליאור ולבוגר חובש כיפה סרוגה ואמר: "לא הפקודה מובילה את דרכם אלא הערכים בבית. התרומה לביטחון המדינה. אלה עומדים לנגד עיניהם. אלה פני החברה הישראלית במלוא הדרה".

טקס מסדר הכנפיים הוא סיום מחזור 175 של קורס הטיס בחיל האוויר, בו נטלו הפעם חלק 36 בוגרים - בהם אישה אחת - זאת אחרי שאת הקורס התחילו כ-340 חניכים שרובם נשרו ממנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר