האוניברסיטה הפתוחה

מדעי המחשב: התואר שמושך סטודנטים מהמגזר

הוא נחשב ויוקרתי והפך לאחד המבוקשים בקרב סטודנטים חרדים. מאות מבין אלפי סטודנטים חרדים באוניברסיטה הפתוחה מתמחים בו לצד שמירה אדוקה על אורח חיים קפדני, כשהם משלבים בין חיי היום יום ללמידה מהסביבה הביתית שלהם (לימודים, שיווקי)

מדעי המחשב. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

אחד המסלולים המבוקשים יותר בשנים האחרונות בקרב סטודנטים חרדים הוא תואר במדעי המחשב - תואר יוקרתי ונחשב. מתוך 1500 סטודנטים חרדים באוניברסיטה הפתוחה, מאות לומדים בפקולטה למדעי המחשב.

לא בכדי מעדיפים חרדים המחפשים לימודי אקדמיה, את האוניברסיטה הפתוחה. היא הגדולה מבין שמונה האוניברסיטאות אשר מוכרות על ידי המועצה להשכלה גבוהה להענקת תארים אקדמיים, והיחידה שפיתחה שיטת לימוד מיוחדת המאפשרת למידה לתואר יוקרתי מבלי לפגוע בשגרת החיים הרוחנית והכללית.

הלימודים בה מוצעים במספר רב של מסלולים ובמגוון רחב של תחומי לימוד מבוקשים, כגון: מדעי המחשב, כלכלה, ניהול, חשבונאות, הנדסת תוכנה, הנדסת תעשייה וניהול, פסיכולוגיה, חינוך, תקשורת ועוד. אחת הפריווילגיות עבור הסטודנט היא האפשרות לבחור את סוג המסלול בתואר מדעי המחשב בו הוא רוצה להתמקצע, מתוך רשימה מגוונת, כאשר הינו יכול לבחור במסלול הרגיל של לימוד תואר מדעי המחשב, או לחילופין במסלול מדעי המחשב עם התמחות בסייבר.

האוניברסיטה הפתוחה | תואר יוקרתי מותאם למגזר | לפרטים לחצו כאן

לצד המקצועיות הבלתי מתפשרת, ישנו כאמור יסוד משמעותי ובסיסי בגינו מעדיפים החרדים את האוניברסיטה הפתוחה, וזהו יסוד שמירת אורח חיים. ההתלבטות הגדולה של החרדים המבקשים ללמוד מקצוע, היא עניין הרוחניות. בלימודים באוניברסיטה הפתוחה את המפגש המביך עם הנושא הרגיש ביותר. הלימודים מתקיימים מהבית, חומר לימודי מגיע אף הוא עד בית הסטודנט ואין צורך להגיע לקמפוס, או לפגוע בשגרת היום. גם הבחינה שנערכת פעם בסמסטר, מתקיימת בעיר המגורים.

בתוך כל ההקפדה על שמירת אורח החיים החרדי, ישנו גם פן כלכלי שערכו אינו מועט. שכר הלימוד באוניברסיטה הינו שכר לימוד אוניברסיטאי קבוע שמסובסד ע"י המל"ג וזול בכ- 50% ממקומות לימוד פרטיים. בנוסף רשאים הסטודנטים החרדים לקבל שלל מלגות ממגוון הקרנות המסייעות ללומדים לתואר אקדמאי, בהן קרן קמ"ח, ידידות טורנטו, משרד החינוך, קרן טלדור ועוד. בנוסף לכך האוניברסיטה מעניקה מלגות לסטודנטים הזכאים להן.

לכל אורך הדרך זכאי הסטודנט לליווי אנשי מקצוע חרדים מתוך האוניברסיטה בגיבוי מלא של ההנהלה.

בנוסף, ניתנת האפשרות בהכרה בלימודים קודמים למחזיקות בתעודת הנדסאי תוכנה שניתנה ע"י מה"ט, בכפוף לאישור הוועדה להכרה בלימודים קודמים.

בכירים רבים בשוק התעסוקה מחפשים דווקא את בוגרי האוניברסיטה הפתוחה, מאחר והם יודעים להעריך יכולות למידה גבוהות, מקצועיות בלתי מתפשרת אותה מעניקה האוניברסיטה, ומשמעת עצמית ייחודית שמביאים איתם הסטודנטים. לדברי מעסיקים רבים, מלבד ההכרה בתואר היוקרתי כמובן, כשהם מקבלים בוגר של האוניברסיטה הפתוחה הם יודעים בוודאות שיש להם על מי לסמוך.

האוניברסיטה הפתוחה | תואר יוקרתי מותאם למגזר | לפרטים לחצו כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר