זלזול? המצעד של גלגל"צ - בצום עשרה בטבת

תחנת הרדיו הצבאית קבעה את שידור מצעד המוזיקה המקיף שלה - דווקא ליום י' בטבת, שהוא גם יום הקדיש הכללי שנקבע על ידי הרבנות הראשית. גל"צ בתגובה: "נפיק לקחים להבא" (ברנז'ה)

(צילום: קובי גדעון פלאש 90)

תחנת הרדיו של גלי צה"ל "תחלל" את צום 'עשרה בטבת' ואת יום הקדיש הכללי שנקבע על ידי הרבנות הראשית לזכרם של מיליוני הנספים - בקיום ספיישל מוזיקה מיוחד ומקיף לכבוד סיום השנה הלועזית.

צום 'עשרה בטבת',נקבע עוד בתנ"ך לזכר תחילת המצור של נבוכדנצר מלך בבל על ירושלים בימי בית ראשון, ומסמל את תחילת החורבן של ירושלים. בשנת 45' קבעה הרבנות הראשית לישראל את הצום, כ'יום הקדיש הכללי' - יום הזכרון לנספי השואה, ואמירת קדיש ציבורי לנספים שלא נותרו להם קרובי משפחה.

אלא שבתחנת הרדיו של צבא ההגנה לישראל, לוח השנה העברי לא רלוונטי כלל, והם קבעו את המצעד השנתי הבינלאומי – דירוג השירים הלועזיים לשנת 2017, בעיצומו של יום הצום, זאת על אף שיום הצום הוא ב-28 לחודש ולא בתחילת השנה או בסופה.

נזכיר כי בשנה שעברה, ביקרו דווקא כתבי גלי צה"ל את אירוע הליכודיאדה – כינוס סופשבוע של פעילי ליכוד וחברי כנסת באילת – על כך שהוא מתרחש גם ב'יום השואה הבינלאומי', יום שלא מצוין בישראל באופן רשמי, ועסקו בכך בתכניות האקטואליה של התחנה.

הציוץ שהשנה שעברה (צילום מסך)

השידור של המצעד יחל בשעה 14:00, יימשך 4 שעות, ויסתיים בשעה 18:00. הצום עצמו יסתיים בערך בשעה 17:05, כך שמעט תשומת הלב של ראשי התחנה ודחיית השידור לשעה 17:00 יכולה הייתה למנוע את הבושה.

מגלי צה"ל נמסר ל"כיכר השבת": "ראשית, יצויין כי השעה העיקרית של המצעד בה מתבצעות הבחירות ומוכרזות הזכיות, תשודר החל מהשעה חמש, לאחר תום י' בטבת. עם זאת, מתוך רגישות למועדי ישראל ולימים ייחודיים בלוח השנה העברי, גלי צה"ל תגלה בעתיד את הרגישות הנדרשת ותפעל בהתאם. ובאשר לציוץ המדובר, הוא שיקף את.עמדת המצייץ (אסף ליברמן) בלבד ולא את עמדת גלי צה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר