שיא גינס חדש

לזכרו של ילד שנפטר: מגדל לגו ענק נבנה בתל אביב

חצי מיליון לבני לגו: תלמידי בית הספר בתל אביב בו למד עומר סייג, שנפטר מסרטן נדיר, בחרו להנציח אותו באמצעות יצירת שיא עולמי חדש בגודלו של מגדל לגו בכיכר רבין • צפו (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בניית המגדל (צילומים: מוטי קמחי, ynet)

בכיכר רבין שבתל אביב, נבנה היום (רביעי) מגדל מלבני ענק מלגו, בגובה 36 מטר, במטרה לשבור את שיא גינס.

את המגדל, שנבנה לזכר הילד עומר סייג שנפטר ממחלת הסרטן, בנו מתנדבים ועובדים מהעירייה בעזרת יותר מחצי מיליון לבני לגו צבעוניות, בגודל 2X4 ס"מ, שנתרמו על ידי תושבי העיר.

הרעיון לבנות לגו כהנצחתו לילד, הגיע בשל העובדה כי בן ה-9 שנפטר מסרטן נדיר בראשו לפני 3 שנים, לא יכול היה לשחק עם בני גילו בגלל מערכת החיסון החלשה שלו, ובמקום זאת הוא מצא נחמה בבניית ערכות לגו מסובכות.

אביו, דודו, מספר: "עומר היה ילד שאהב את החיים, הוא הסתכל בגובה העיניים לאנשים מבוגרים ממנו, צעירים ממנו, שונים ממנו ודומים לו. הרופאים אמרו לנו שאף אחד לא עומד בצורה כזו בטיפולים הקשים כמו שהוא עבר ושמר על חיוביות לאורך כל הדרך. אני הרגשתי שאני לומד ממנו ומקבל ביטחון ממנו ולא הפוך".

תהליך הבנייה ההתחלתי של הלגו והמיון של חלקיו המתאימים, נעשה בידי ילדים מתנדבים ותלמידי בית הספר בו למד עומר. שירלי ברדוגו, גננת שהייתה בין יוזמי הפרויקט, תיארה בראיון ל'ידיעות אחרונות': "עומר היה ילד מיוחד במינו - חכם, אופטימי, ומוכשר מאוד. האובדן האישי שלי הביא אותי להחלטה - שצריכה להיות המשכיות מתוך התקווה, ההשראה של עומר והאופטימיות לחיים. אני מאמינה שהליווי שלנו וההשתתפות של כל חבריו של עומר במיזם מסייע להם להתמודד".

יצויין, כי לפי ספר השיאים של גינס, השיא הנוכחי בבניית מגדל לגו נקבע באיטליה בשנת 2015, כשאנשי הסניף המקומי של לגו במילאנו בנו מגדל בגובה של 35.05 מטרים. בעיריית תל אביב אומרים היום, כי תמונות "מגדל עומר", בהן גם צילומים ממזל"ט, יועברו לגינס כדי להוכיח שהשיא נשבר על ידם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר