משפחות אומנה נגד החלטת משרד הרווחה: פוגע בילדים

משרד הרווחה שהוציא מכרז עבור אומנה טיפולית במחוז ירושלים גרם לכך שההעמותה שהפעילה עד כה את המערך תפסיק את פעילותה וכל הפעילויות יעברו לעמותה החדשה. ההורים זועמים: תנו לפחות תקופת הסתגלות (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מעל מאה משפחות אומנה שאחראיות על כ180 ילדים מתריעות כי הן עומדות לפני משבר חמור עם הילדים וזאתלאחר שעמותה חדשה זכתה במכרז לטיפול בילדי האומנה, וכל המערך הטיפולי מלבד ההורים עומד להשתנות כבר מהחודש הקרוב.

משרד הרווחה בראשות השר חיים כץ יצא למכרז חדש לאומנה טיפולית במחוז ירושלים, שבו מי שמעניקה את הטיפול והליווי עד כה היא עמותת "אור שלום" שהפסידה במכרז.

תוצאות המכרז הובילו לכך שכבר מהחודש הבא יוחלף כל מערך הטיפולים הכולל בין היתר סייעות, יועצות, וצוות ליווי פסיכולוגי

ההורים באו בטענות למשרד הרווחה על עצם קיום המכרז ואומרו כי המהלך נעשה תוך כדי התנהלות חפוזה. לטענתם, המכרז היה חייב לפעול באופן שלעמותה שזכתה יופנו הילדים החדשים שנכנסים מעת הזכיה והלאה, או שתהיה לכל הפחות תקופת חפיפה ארוכה ומספקת כדי שההליך ייעשה באופן ההדרגתי, לדבריהם צורת הפעולה הנוכחית בה כל 180 הילדים יאלצו לעבור בבת אחת למטפלים החדשים ללא כל תקופת הסתגלות, היא פשע עבור הילדים.

תמר אלקנה, אם המשמשת כאומנה לילד במסגרת עמותת "אור שלום" סיפרה למאקו כי "אף אחד לא שוחח אתנו, לא שאל אותנו, אף אחד לא התעניין האם אנחנו בכלל מעוניינים בעמותה אחרת", אם נוספת מוסיפה: "מבחינתנו זו שואה אמתית, לא יישאר רצף טיפולי. לא ייתכן שיעבירו את הילדים האלה מיד ליד כחפצים. המדינה שלנו בפשיטת רגל והרווחה בראשה".

תגובת משרד העבודה והרווחה: "חוק אומנה לילדים 2016 קובע כי על המדינה להתקשר עם גוף מפעיל למתן שירותי אומנה. כמו כן, המדינה נדרשת להתקשר עם מפעילים בהתאם להוראות חוק חובת המכרזים ובהתאם לחוק התקיים מכרז במסגרתו נבחר מפעיל חדש. אנו מחויבים ליציבות ורציפות טיפולית וחינוכית ונקיים את כל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח מעבר תקין של שירותי האומנה בין הארגונים. במידה ונקבל דיווחים על קשיים שהתעוררו כתוצאה מהמעבר נסייע ונדאג לפתרונם בדרך המהירה והטובה ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר