"הקציבו 72 שעות"

אולטימטום ומגעים: המורדים הסורים לקראת עזיבת הגולן?

כלי תקשורת המזוהים עם חיזבאללה מדווחים כי המורדים הסורים והמשטר במגעים לקראת עזיבת הראשונים את השטח הסמוך לגבול ישראל. במקום פועלות מיליציות איראניות ומקומיות (אקטואליה)

עשן מהקרבות בגולן הסורי. ארכיון (צילום: Basel Awidat/Flash90)

המורדים הסורים מנהלים משא ומתן מול המשטר הסורי בנוגע לשטח קטן ברמת הגולן בו הם מחזיקים - כך דווח הערב (רביעי) בסוכנות הידיעות רויטרס. באם המשא ומתן יגיע להבנות, המורדים צפויים להתפנות מרמת הגולן.

איברהים אל ג'באווי מ"צבא סוריה החופשי", צוטט כאומר ש"המיליציות מנסות לשכנע את המורדים להתפנות לאידליב. בינתיים לא הושג הסכם". גורם נוסף מקרב המורדים אישר את הדיווחים לפיהם מתנהל מו"מ על עזיבת הלוחמים את המקום.

כלי תקשורת המזוהים עם חיזבאללה דיווחו כי השיחות על עזיבת השטח הבשילו לכדי דיונים ממשיים בין המורדים והממשלה הסורית בנוגע לתנאי הכניעה. על פי אחד הדיווחים, הצבא הסורי הציב אולטימטום של 72 שעות למורדים: "להיכנע ולעזוב לאידליב - או לספוג תבוסה".

לדברי אל ג'באווי, "הקציבו למורדים 72 שעות כדי להיכנע ולעזוב או להגיע להסכם עם מי שמעוניין להישאר". לפי גורם נוסף, המשטר הסורי איים בפעולה צבאית נגד המורדים באם לא ייכנעו במהלך 72 השעות.

המתקפה של הצבא הסורי נגד המורדים הסורים ששוהים סמוך להר החרמון הסורי, הוגברה בימים האחרונים. הצבא הסורי זוכה במאבקו במורדים לתמיכה של מיליציות איראניות ומקומיות.

כחלק מהמתקפה, בשבועות האחרונים כותר האזור בו נמצאים המורדים - במרחק של 11 ק"מ מהגבול עם ישראל - והצבא הסורי הלך וכבש זירות נוספות באזור שהיה בשליטת המורדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר