"צומת מרן"

העירייה אישרה: אלו שמות הרחובות החדשים בירושלים

עיריית ירושלים אישרה מספר שמות רחובות חדשים: ברחבי העיר בהם צומת שמואל הנביא-בר אילן על שם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל וקריית חינוך על שם מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

עיריית ירושלים אישרה אמש (רביעי), קריאת שמות רחובות וכיכרות חדשים בעיר על שמם של אישים מכובדים וראויים שמייצגים את כלל גווני האוכלוסייה.

"כיכר השבת" מגיש את הרשימה המלאה:

צומת שמואל הנביא - בר אילן ייקרא על שם מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל - הרב הראשי הספרדי, מנהיגה הרוחני ונשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס וחתן פרס ישראל לספרות תורנית. קברו של מרן נמצא בסמיכות מקום מה שהופך את השם להגיוני ומתבקש.

כמו כן, תקרא קרית החינוך ברמות ד' - 'קריית חינוך הרב יוסף שלום אלישיב' – על שמו של הגר"ש אלישיב זצ"ל מחשובי הפוסקים בדור האחרון וממנהיגי הציבור הליטאי.

כמו כן, נקרא רחוב גם על שמו של הראשל"צ הרב מרדכי אליהו זצ"ל - רחוב הרב מרדכי אליהו.

רבנים נוספים המזוהים עם הציונות הדתית קיבלו רחובות על שמם, רחוב הרב אברהם שפירא – הרב הראשי לישראל, דיין בבית הדין וראש ישיבת מרכז הרב ורחוב הרב משה צבי נריה – אבי דור הכיפות הסרוגות מייסד מרכז ישיבות בני עקיבא.

רחוב נוסף נקרא על שמו של הרב יצחק צבי ריבלין - התפרסם כאחד מגדולי ירושלים וממנהיגי המזרחי בארץ ומייסד סניף המזרחי בירושלים, שהיה הסניף הראשון של התנועה בארץ. כיהן כרב שכונת זיכרון משה.

דמויות מופת ירושלמיות נוספות זכו לשמות רחובות, רחוב הרבנית מושקה ליבה אורנשטיין – פעילה ציבורית, סייעה לעניים בימים שלפני קום המדינה ובמהלך מלחמת העצמאות. בעלה, הרב אורנשטיין והרבנית זכו לכינוי "שומרי הכותל", שניהם נהרגו בעיר העתיקה בהפגזה ירדנית במלחמת העצמאות.

כיכר נ"ר – לרגל 50 שנה לאיחודה של העיר, לזכר חיילים שעשו מעשה חריג בגבורתם וחרפו נפשם להצלת חבריהם: נתן אלבז ורועי קליין שניהם נהרגו מפגיעת רימון אותו חבקו כדי להציל את חבריהם.

כיכר הלוחם הדרוזי – להנצחת כוחות הביטחון מהעדה הדרוזית שנפלו בעת שרותם.

כביש 16 שיהווה את הכניסה החדשה לעיר ייקרא ע"ש אריאל שרון, ראש הממשלה ה- 11 של מדינת ישראל.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ציין: " אני מברך על הבחירה לקריאת רחובות בירושלים על שמם של אישים מכובדים וראויים המייצגים את כלל גווני האוכלוסייה בעיר. אנו זוכים לחלוק כבוד לזכרם של מנהיגים, פורצי דרך ומותרי מורשת שהותירו אבני יסוד חשובות לבניינה של המדינה ולפיתוחה של עיר הבירה, ובתוך זאת אנו חולקים כבוד גם לירושלים."

יעל ענתבי, סגנית ראש העיר ומ"מ יו"ר וועדת השמות מסרה כי "הליך קריאת השמות בירושלים הוא מורכב וארוך. אני שמחה שהבאנו לאישור מגוון רחב של דמויות מכל הזרמים והעדות ולכבוד לנו להנציח את פועלם של אנשים ונשים מיוחדים אלה. יותר מאשר העיר ירושלים נותנת כבוד לאנשים ראויים אלה, השמות שבחרנו, מכל גווני האוכלוסייה, מכבדים ומעטרים את ירושלים".

הנצחת האישים הובאה לאישור מועצת העיר לאחר אישורה בוועדת השמות העירונית בראשות סגנית ראש העיר יעל ענתבי ובוועדה המייעצת בראשותה של פרופסור נאווה בן צבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר