"למצות הדין עם האויב"

הילדים מטיול בר המצווה הוכרו כנפגעי פעולות איבה

הילדים ומלוום שהותקפו במהלך טיול בר המצווה הוכרו על ידי המדינה כנפגעי פעולות איבה. אביו של אחד הילדים: "יש גם למצות את הדין עם הפורעים עצמם באופן החמור" (חדשות)

ההורה שנפצע מהאבנים (צילום: מתוך Ynet)

משטרת ישראל אישרה כי הילדים שטיילו סמוך ליישוב מגדלים והותקפו על ידי עשרות פורעים ערביים הינם נפגעי פעולות איבה. במסמכי האישורים שהוציאה המשטרה נכתב כי "נמצאו הוכחות ברורות שהפגיעה נגרמה מפעולת איבה נגד ישראל".

גם המבוגר שליווה את הילדים ונפצע מאבן שזרק לראשו אחד הפורעים הוכר כנפגע פעולות איבה.

השבוע עצרה המשטרה שישה מתושבי הכפר קוצרא החשודים בהשתתפות במעשי התקיפה. היום צפוי להתקיים דיון בהארכת מעצרם. זאת בהמשך למעצרם של תושבים נוספים מיד לאחר האירוע האלים בו הותקפו הילדים על ידי עשרות פלסטינים תושבי כפר קוצרא שהחלו ליידות אבנים לעבר המטיילים היהודים, גרמו לפציעתם, איימו על חייהם וגנבו את חפציהם.

תיעוד המעצרים

אביו של אחד הילדים שבנו הותקף במהלך הטיול מסר: "הכרת המדינה באירוע החמור שעברו ילדינו כפעולת איבה היא צעד נכון ואמיתי וכך צריך להיעשות. אך לכל מטבע שני צדדים: מול אלה שהוכרו כנפגעי פעולות האיבה יש את האויב שצריך למצות איתו את הדין, הן עם הפורעים עצמם - כל אחד ואחד מהם להעמיד לדין ולשפוט באופן החמור ביותר שיש והן באופן קולקטיבי - הכפר שממנו אורגנה ההתפרעות הזו שאיננה הראשונה צריך להיענש באופן קולקטיבי: שלילת אישורי העבודה, כיתור הכפר ועוד דברים נוספים שמערכת הביטחון יודעת לעשות".

עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' אשר מלווה את נפגעי העבירה בתיק מוסר: "ההכרה במטיילים שניצלו מהלינץ' כנפגעי איבה מזכירה לנו שהמאבק על הזכות של יהודי לחיות בארצו עדיין ממשיך במלוא העוצמה. עדיין יש כאן אויב מר שמנסה לפגוע בנו בשל היותנו יהודים ולא מוכן לקבל את עובדת שיבת עמנו לארצו. אנו קוראים לכל מערכות השלטון, החוק והביטחון לפעול בעוצמה כנגד האויב ולהבטיח את הזכות של כל ילד בישראל לטייל בחופש ובביטחון בשטחים הפתוחים הסמוכים לביתו ובכל מרחבי הארץ".

מסמכי האישור
מסמכי האישור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר