"מה אנחנו משדרים לילדים?"

רבנים מודרניים בארה"ב: חגיגות שחרור רובשקין - מוגזמות

בעוד כלל הקהילות היהודיות בארה"ב חוגגות את שחרורו של שלום רובשקין מהכלא, דווקא בקרב חוגי האורתודוקסיה המודרנית מותחים ביקורת נוקבת ומזכירים כי הוא הורשע בשורת סעיפים (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
החגיגות עם רובשקין (צילום: שימי קוטנר, COL)

במהלך השבוע האחרון מאז שחרורו מתקבל האסיר החב"די שלום מרדכי רובשקין בהערצה של ממש בקרב היהדות החרדית בארה"ב.

לאחר הריקודים הסוערים ברחובות השכונות החרדיות, רובשקין מתברך בבתי האדמו"רים וגדולי ראשי הישיבות ומוזמן לכינוסי ענק בהם הוא מספר על נס הצלתו.

העיתונים החרדים בארץ ומעבר לים מעניקים לסיפור ולאיש ואמונתו היוקדת, שערים וכותרות ראשיות ושמו כבר שורבב כמי שמסייע לעגונות ולבנות מופלות להתקבל למוסדות הלימודים.

אלא שדווקא בחוגי האורתודוקסיה המודרנית מתגלה בימים אלו ביקורת נוקבת על הפיכתו של רובשקין ל"גיבור" ועל הניסיון לצייר את השחרור כנס חנוכה בעידן המודרני.

‏הרב לאונרד מטאנקי, שכיהן בעבר כנשיא הRCA ומי שנחשב נחשב לבכיר רבני המודרן אורטודוקס, כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי צריך לזכור שרובשקין הינו עבריין שהורשע ב-86 סעיפי שוחד והונאה וכי הנשיא טראמפ לא העניק לו חנינה או זיכוי אלא בסך הכל קצב את עונשו.

הריקודים והשמחה לרגל השחרור (באדיבות המצלם)

"גם אם כולנו שמחים על שחרורו של האיש שאולי עונשו בכלא היה לא מידתי הרי שמכאן ועד השוואתו ליוסף הצדיק ולדבר על נס חנוכה המרחק הינו גדול", כותב הרב.

"רובשקין עשה חילול השם במעשים שלו ולכן הריקודים ברחובות אינם מתאימים. עלינו לחשוב מה אנחנו משדרים לילדים שלנו ולנוער ואיזה חינוך זה מעביר לדור הבא כשאנו מהללים עבריין מורשע ששוחרר", תוהה הרב. "אתיקה ושמירה על חוק בעסקים הם דבר חשוב וגם ציווי תורני של נשאת ונתת באמונה ובהערצה והריקודים עלינו לבדוק אם איננו משדרים לצעירים את ההפך בדיוק?".

גם הרב שלום רובינסון, רב קהילת לינקולן סקוויר במנהטן, הביע את רחשי ליבו ברשתות החברתיות נגד הפסטיבל השגוי הנערך לרובשקין.

"שמחתי כמו כולם כששמעתי שרובשקין שוחרר ואני סבור שכנראה נעשה לו עוול משפטי ועונש מוגזם אולם הפיכתו לגיבור הינה מסר אנטי חינוכי בעליל ואף חילול השם", כתב הרב, "הגויים רואים את החגיגות ולא מבינים על מה זה".

"רובשקין צריך היה לומר בנאומיו אינני גיבור ועשיתי טעויות ואני מלא חרטה על כך. אני רוצה ללמד את הציבור שלא לנהוג שלא ביושר ולמנוע מחרדים נוספים להגיע חלילה בעתיד לכלא. זה היה גורם לקידוש השם", הוסיף הרב רובינסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר