עדכונים שוטפים

דיון סוער בוועדת הפנים על 'חוק המרכולים'

ועדת הפנים של הכנסת דנה הבוקר (חמישי) ב'חוק המרכולים' המרוכך, שיאפשר לשר הפנים לפסול חוק עזר עירוני שיאשר פתיחת מרכולים בשבת • עדכונים שוטפים (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ועדת הפנים של הכנסת דנה בשעות אלו (חמישי) ב'חוק המרכולים' המרוכך, שיאפשר לשר הפנים לפסול חוק עזר עירוני שיאשר פתיחת מרכולים בשבת. יוזכר כי החוק לא יחול רטרואקטיבית על תל אביב, למרות דרישתו של ח"כ משה גפני.

במהלך הדיון תקף ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) את החוק הזה ואמר: "החוק הזה רחוק ממסורת ישראל, אין בינו לבין היהדות וחצי דבר, כל כולו ניסיון לכפות אורח חיים מסוים על קבוצה אחרת. תתאר לך שיבוא שר פנים שהוא לא חובש כיפה והוא יחליט לרשות מקומית שהיא כן חייבת לפתוח?". לדבריו: "הסטטוס קוו הוא לא באיזה רחוב פתוח או באיזה רחוב סגור".

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי הודיעה כי "סיעת ישראל ביתנו מגישה הסתייגויות סיעתיות, יש בחוק הזה הפרת סטטוס קוו".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור אמר בדיון כי "לא יכול להיות שאנחנו במרחב הציבורי נהפוך למדינת 24/7 אין דין ואין דיין. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להפוך את יום השבת ליום ללא שום צביון. מי שעכשיו מנסה לשנות ולפתוח מקומות נוספים הוא זה שמפר את הסטטוס קוו".

ח"כ אורי מקלב בוועדה

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה אמר) אמר בדיון: "למה אנחנו העם היהודי? יש לנו שבת במרחב הציבורי. אבמה אני עוד? אני מחפש משהו. השבת!, מי המציא אותה? החרדים?, איזה סטטוס קוו הולכים לשנות. מבקשים שאם מישהו רוצה לשנות חוק עזר אז לשר הפנים תהיה הסמכות להגיד את דעתו". מקלב הדגיש כי החוק לא מבקש לסגור את המרכולים שכבר פתוחים בשבת.

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "חבל שלוקחים חוק ששומר על המסורת והופכים אותו למפלג, השבת זה היום שאיחד בין המשפחה. חבל שאותם חכי"ם שמדברים על סגירת החנויות במקומות החרדים, שתקו כשהחרדים דרשו לסגור את כביש בר אילן שזה במקום חרדי".

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני: "החוק הזה לא מכריח בשום צורה לסגור חנויות בשבת, לא מכריח. אנחנו לא מדברים על בתי קפה. אני איש ליברלי, למדתי - מהשמאל בעיקר - להיות ליברלי, בליברליות - כאשר מדובר בפתיחת עסקים בשבת, שזה אחד מיסודות הקמת המדינה, מקימי המדינה קבעו את זה, הם אמרו שצריך לשמור את השבת".

לדבריו: "זו הביקורת שיש לנו מהבית, אנחנו לא מבקשים לאסור פתיחת מרכולים בשבת, אנחנו מבקשים שיש חקיקה שיש השלכה רחבה מאוד, כמו גבעתיים וראשל"צ, מה חוק העזר העירוני הזה יעשה? הם לא מתכוונים לחוק הם מתכוונים שנאסור עליהם בכדי לצאת לציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר