במלאות השלושים

ההספד של עו"ד וינרוט: 'גדולתה של חני - בדברים הקטנים'

מאות בני משפחה וידידים התאספו במלאות השלושים לפטירת הגברת חני וינרוט ע"ה • חמיה, עו"ד יעקב וינרוט נשא דברי הספד נרגשים ומעצימים • בעלה, דובי, הבטיח: "נצמח מהמשבר" (דיין אמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההספד של עו"ד יעקב וינרוט (צילומים: דן יעקבס)

מאות בני משפחה קרובים וידידים התכנסו אמש (רביעי) בהיכל בית הכנסת "נוסח אשכנז ההלכה" ברמת גן לרגל מלואות ימי השלושים לפטירתה של הגברת חני וינרוט ע"ה.

בין היתר נשאו דברים המגיד מישרים הגר"ש לוינשטיין שקרא לציבור להתחזק בדרכה ולהימנע מהפצת דברי לשון הרע ורכילות.

דובי וינרוט סופד לאשתו ע"ה

חמיה, עו"ד יעקב וינרוט ספד במשך דקות ארוכות לכלתו, אותה הגדיר כאשה מיוחדת במינה שהיתה סמל לרבים כיצד מתמודדים בגבורה ובאמונה מול כל הקשיים.

בדבריו, נזכר עו"ד וינרוט בתוגה הראשונה, בעצבות הראשונה, שעטפה אותו בתור ילד עת למד על גלות רחל והבכי של רחל. "החוויה הזאת היא אחת החוויות המחוננות שלי, הרגע הזה נחרט בתוך לבי לעולמי עולמים. מומנטים כאלה נתפסים ברבדים של משמעות, הגרעיין נשאר אותו דבר אבל הוא מתכסה ברבדים של משמעות", אמר.

המצבה בקברה של חני

"אני רוצה להגיד לכם", ספד עו"ד וינרוט, "שהדבר הזה חזר אליי השבוע, והוא חזר אליי מפני שבמשך כל השבעה והשלושים דיברו על הדברים הגדולים של חני, על מה שהיא כתבה, על מה שהיא הרצתה, ועל הטובות שהיא עשתה, החסדים, אלה דברים גדולים.

"אבל הדברים הכי גדולים, שיותר גדולים מכל דבר גדול אחר, שהקב"ה לא עומד בפניהם, זה מה שאדם עושה מתוך עצמו, בסתר, ובאין רואה. דברים שאף אחד לא יכול לספר עליהם. אלה דברים שרק יעקב ורחל ידעו עליהם, אף אחד לא ידע וגם אנחנו לא היינו יודעים עליהם אלמלא היו חז"ל מספרים לנו את זה.

פתק שהשאירו הילדים

"דיברו הרבה על המעשים הגלויים של חני, אבל אני החותן של חני, חני היתה כבתי, ואני יכול להעיד בעדות ממש שהבנאליה של חני, היומיום של חני, הדברים הקטנים של חני, דברים שאני בטוח שהיא לא חשבה שאני רואה בכלל, זאת היתה הצצה פולשנית שמיד לאחריה אני הסטתי את המבט, הדברים הללו היו דברים הרבה יותר גדולים מכל מה שהיא כתבה, ומכל מה שהיא עשתה ואנחנו יודעים עליו. אני מדבר על הדברים הקטנטנים, על היומיום".

"אני רואה את עצמי ולאשתי כחובה לספר לילדים של חני מי היא היתה, בבוא היום, לפי הגיל, לפי הזמן ולפי הבגרות והבשלות, את הדברים הקטנים, היומיומיים, שנעשו באין רואה, שזו היתה חני הגדולה. היא היתה הרבה יותר גדולה מכל מה שהיא כתבה, הרבה יותר גדולה מכל מה שהיא אמרה, הרבה יותר גדולה מכל מה שהיא עשתה ויודעים על כך. יהי זכרה של חני ברוך".

בני המשפחה והידידים בהספד

לסיום ספד בעלה דובי וינרוט שתיאר במילותיו את הקשר שחשו רבים מכל החוגים והמגזרים לדבריה ומאמריה של חני ע"ה והחיזוק שקיבלו בעקבותיהם.

"מקור המילה משבר, אמרה לי חברה של חני, 'אבניים', היכן שהאישה יולדת, מתוך המשבר נולד התינוק, נולד הייצור החי בתבל", אמר דובי והמשיך: "אני מאחל לעצמי ולמשפחתי שמתוך המשבר ייצמח מה שחני יכלה להצמיח מתוך משבר, והיא היתה מובילה, כיצד ללמוד לצמוח מתוך משבר, ואנחנו מקווים שנצמח, אנחנו נקום ונתעודד, נצמח הלאה מהמשבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר