תומכיה כועסים

טוויטר מחקה את החשבון של עאהד תמימי

תומכיה של הנערה שעצורה לאחר שתועדה כשהיא מכה חיילים, גילו כי חשבון הטוויטר שלה נחסם. הם הקימו חשבון חלופי בו הם קוראים לחברה להפעיל את חשבונה מחדש (ברשת)

תמימי בבית המשפט, השבוע (צילום: Flash90)

עאהד תמימי, הנערה הפלסטינית שתועדה לפני כשבועיים כשהיא מקללת ומכה שני חיילי צה"ל בסמוך לביתה בנבי סלאח, שוהה כעת במעצר צבאי, והיום (חמישי) אף הוארך מעצרה שוב ב-5 ימים, ומתברר כי חשבון הטוויטר שלה נמחק מבלי שברשת החברתית נתנו לכך הסבר.

מחיקת החשבון של עאהד מגיעה רק שבוע וחצי לאחר הודעתה הדרמטית של החברה לפיה לראשונה בתולדותיה תחל למחוק חשבונות פרטיים המקדמים תכנים של שיסוי ופשעי שנאה. כמו כן, היא הודיעה אז כי תציב אזהרות לפני תוכן המועלה לרשת החברתית הכולל צלבי קרס וסמלים אחרים של שנאה.

כשגילו תומכיה של עאהד כי חשבונה נמחק, הם פתחו מיד חשבון חלופי בו פורסמה קריאה לטוויטר להשיב לתמימי את חשבונה המקורי. מחברת טוויטר לא נמסרה הודעה הקושרת את החברה למחיקת החשבון, אך מנאל תמימי, קרובה של עאהד, כבר רמזה כי הרשת החברתית אכן עומדת מאחורי סגירתו.

בהסבר שפרסמה הרשת החברתית על השינוי במדיניות בשבוע שעבר, היא סיפקה רק את צלב הקרס כדוגמה לסמלים של שנאה ולא מסרה מתי הנהלים החדשים ייכנסו לתוקף. עם זאת, היא הוסיפה כי במסגרת השינויים יימחקו ציוצים בהם משתמשים שמחים על אירועים אלימים ומקדמים גזענות ואלימות נגד אזרחים.

הסרטון המסעיר של השפלת החיילים בידי הנערה (צילום: מתוך פייסבוק)

הודעת טוויטר על שינוי המדיניות, הגיעה בעקבות ביקורת שנמתחה עליה בכל הנוגע לחוסר נכונותה להתמודד עם תכנים אלימים וגזענות ברשת, וכחודשיים לאחר הקשחת תנאי השימוש בכל הקשור לבריונות ברשת.

תמימי, שכזכור הכתה וקיללה חיילים, מסרה לשופט בעת דיון השבוע בהארכת מעצרה את גרסתה לאירוע האלים. לדבריה, בשעה שקדמה לתיעוד ירו חיילים כדור גומי על בן דודה הקטין. לטענתה, הוא נפצע בעינו ואושפז בבית החולים כשהוא מחוסר הכרה. "אחר כך ראיתי את אותם חיילים שפגעו בבן דוד שלי, הפעם מול הבית שלי, אז לא יכולתי לשתוק לכן הגבתי כפי שהגבתי", סיפרה.

באסם תמימי, אביה של עאהד, סיפר בראיון ל'חבר החדשות' - לפני שגם הוא עצמו נעצר בהמשך - כי בתו רק ניסתה להתנגד לכיבוש, לדבריו. "זו חובתנו להתנגד לכיבוש", הסביר האב. "אני כעת היכן שנמצאת החומה, מחנות הפליטים, ההתנחלויות וכל מרכיבי הכיבוש, לכן זו אחריותנו לגדל את ילדנו להיות לוחמי חופש. אנחנו נמשיך בהתנגדות שלנו עד שנסלק את הכיבוש מארצנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר