שבוע אחרי ההודעה

אונסק"ו אישר את פרישת ישראל: 'שקרים נגד העם היהודי'

שבוע לאחר שראש הממשלה נתניהו הורה לשגריר ישראל באונסק"ו להודיע על פרישה מארגון החינוך של האו"ם, המזכלי"ת אודרה אזולאי הודיעה אמש על קבלת בקשתה של ישראל (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(BarryTuck / Shutterstock)

שבוע לאחר שראש הממשלה נתניהו, הורה לשגריר ישראל באונסק"ו להודיע על פרישה מארגון החינוך והמדע של האו"ם, מזכלי"ת הארגון אודרה אזולאי, הודיעה אמש על קבלת בקשתה של ישראל לפרוש מהארגון. כזכור, בשבוע שעבר הודיע נתניהו על ההחלטה להצטרף לארה"ב ולפרוש מהארגון.

מנכלי"ת הארגון, יהודייה שנבחרה רק לאחרונה, הודיעה כי הבקשה התקבלה והוסיפה: "אני משוכנעת שמדינות יכולות להתגבר על הפערים בצורה הטובה ביותר בתוך הארגון ולא מבחוץ", מסרה אזולאי בהצהרה.

לדבריה: "כחברה באונסק"ו מאז 1949, לישראל יש הזכות להיות בסוכנות האו"ם המוקדשת לחינוך, תרבות ומדע. בתוך מוסד המחויב להגנה על חופש הביטוי, מניעת כל צורות האנטישמיות והגזענות, אשר פיתחה תכנית ייחודית לחינוך על השואה ומניעת רצח עם".

שגריר ישראל באונסק"ו כרמל שאמה הכהן אמר כי "אונסק"ו בהובלת מדינות ערב ושאר מדוכאי, מתוסכלי וחשוכי העולם שבר שיאים של צביעות, הסתה ושקרים נגד ישראל והעם היהודי, תוך שהוא מזהם את ערכי היסוד הנאצלים שלו בפוליטיזציה ובטרור מדיני שגבל לעיתים באנטישמיות".

לדבריו: "מדינת ישראל והעם היהודי כמי שמסמלים מאז ומתמיד, והיום יותר מתמיד, את החדשנות וההובלה בנושאי הליבה של אונסק"ו - מדע, חינוך ותרבות - אמורים להיות הראשונים לתרום לארגון ופעילותו והאחרונים לעזוב. אך בתיאטרון האבסורד של אונסק"ו, מדינות שהקשר שלהן למדע, חינוך ותרבות הפכו את הארגון החשוב הזה לפושט רגל מקצועית, תקציבית ותדמיתית, כך שלמדינות מתוקנות ושפויות אין מה למצוא בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר