מבית המדרש - לאולם

בגלל הקיצוניים: העצרת על מרן הגראי"ל שטיינמן הועברה

עצרת לזכרו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל בלונדון, עוררה סערה לאחר שהוחלט לשנות את מיקומה מביהמ"ד של ויז'ניץ מונסי, לאולם "יסודי התורה" הגדול יותר - בגלל הקיצוניים שדרשו לבטלה (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הרב שטיינמן זצ"ל (צילום: פלאש 90)

סערה בלונדון: הערב (ראשון) תיערך באולמי 'יסודי התורה' בלונדון שבאנגליה עצרת זכרון ומספד לזכרו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן זיע"א מטעם הקהילה.

לקיום העצרת באולם זה קדמה סאגה שלמה במהלכה דרשו קיצוני נטורי קרתא וגורמים מחסידות סאטמר לבטל את העצרת שתוכננה מלכתחילה להתקיים בבית המדרש ויז'ניץ מונסי בעיר.

כאמור, בשבוע שעבר הכריזה התאחדות הרבנים כדתיא על הספד בבית המדרש ויז'ניץ מונסי שהוא בית מדרש מרכזי בלונדון.

בעקבות כך הופעל לחץ כבד מגורמים קיצוניים בלונדון על ראשי הקהילה לבטל את ההספד ובשל כך הועבר המיקום של העצרת לבית המדרש ויז'ניץ שהוא קטן יותר.

הדבר עורר סערה בקרב תושבי לונדון שסובלים כבר שנים מנחת זרועם של הקנאים שזעמו על ביזוי כבוד התורה של מרן זצ"ל, כך גם רב קהילת ויזניץ מונסי הרה"צ רבי דוד הגר שהצר על כך שבשל דרישת הקיצונים ואיומיהם ההספד לא יערך בבית הכנסת שלו.

בהנהלת הקהילה החליטו להעתיק את עצרת ההתעוררות והמספד לאולם יסודי התורה שהוא אולם ענק בו אף הופיע מרן ראש הישיבה זצ"ל בחייו במהלך מסעותיו בלונדון.

"לא ניכנע לקיצונים וניתן לגדול הדור את הכבוד שהוא ראוי לו", אומרים הבוקר גורמים בכירים בהנהלת הקהילה.

המודעה הראשונה
ההודעה על שינוי מקום העצרת
מחאה נגד הקיצוניים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר