עד 2019

סגירת המפעל של טבע בירושלים - תידחה

בהסכם שעדיין לא נחתם סופית, יפוטרו בשלב ראשוני רק 100 מהעובדים המבוגרים במפעל טבע טבליות בירושלים, שאר העובדים יפוטרו רק בשנת 2019 אז ייסגר המפעל (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

עיכוב בפיטורי העובדים במפעל טבע טבליות בירושלים: כעת מסתמן כי ככל הנראה ברבעון הראשון של 2018 יפוטרו 100 עובדים הקרובים לגיל פרישה, המהווים כשליש מכלל העובדים. יתר העובדים יפוטרו כנראה בפעימה אחת בסוף שנת 2019. המפעל עצמו ימשיך לפעול עד 2019 ולאחר מכן ייסגר.

מדובר במתווה שטרם נחתם, אולם יו"ר ועד העובדים של מפעל טבע טבליות בירושלים עדכן את העובדים במהלך המסתמן. מחר העובדים ישובו לעבודה רגילה במפעל.

על פי תוכנית הפיטורים המקורית, 340 עובדים היו צריכים להיות מפוטרים כבר בפעימה הראשונה עד 2018, ובהמשך עד סוף 2019 תוכננו שלוש פעימות נוספות עד לפיטורי כל העובדים. כעת, יפוטרו כאמור שליש בתחילת 2018 ושני שלישים נוספים בפעימה אחת בסוף 2019.

ועד עובדי טבע טבליות ירושלים וההסתדרות הלאומית מסרו בתגובה משותפת: "השארת מפעל טבע טבליות בירושלים על כנו מהווה נצחון של הקול השפוי. אנו שמחים שהמפעל הרווחי ביותר של טבע ימשיך להתקיים ומאות עובדיו יחזרו בהדרגה לעבודתם. לדאבון לב, מעט מן העובדים שכן יפוטר יקבל סל הטבות מוגדל, תכנית השמה ותעסוקה מלאה, כך שעתיד פרנסת העובדים יובטח. אנו נמשיך לעמוד לצידם של העובדים במאבקם הראוי. מדובר ביום היסטורי שאנו בטוחים שיחזיר את כלל חברת טבע למסלולה הנכון".

ששי שדה, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית, הוסיף: "אני שמח שלאחר שבועיים וחצי מורטי עצבים הצלחנו להגיע להישגים משמעותיים. מפעל הטבליות לא ייסגר לפני ינואר 2020, הצלחנו להוריד למתחת משליש את כמות העובדים שיעזבו בתחילת השנה כך שרוב מוחלט של העובדים יישאר עם ביטחון תעסוקתי ועבודה בשנתיים הקרובות. מי שיאלץ או שיבחר לעזוב יהיה זכאי לחבילת הטבות מיוחדת ולליווי, הכשרה והשמה במקום עבודה חלופי. אני מקווה ומאמין שהמפעל יישאר לעבוד גם בשנת 2020 ויותר".

מטבע נמסר בתגובה: "טבע מנהלת הליך היוועצות אינטנסיבי עם וועד העובדים וההסתדרויות, וקרובה לגיבוש הסכמות באשר למספר העובדים באתר טבע בירושלים אשר יידרשו לסיים את עבודתם עוד ברבעון הראשון של שנת 2018, וכן לאופן סגירת האתר בסוף שנת 2019, כפי שתוקשר. אנו מברכים על חזרתם לעבודה מחר של כל עובדי אתר הטבליות בירושלים.

"טבע מחויבת לניהול הליך הוגן ומכבד, וכן לסיוע בהכשרה ובאיתור הזדמנויות תעסוקתיות חלופיות לעובדים שמשרתם תתייתר".

שר העבודה והרווחה חיים כץ הגיב אף הוא: "זה הדבר הנכון כלכלית ומוסרית. אי אפשר לקבל מצב שבו סוגרים מפעל לאומי עם רווח של 27% ופוגעים במאות משפחות ישראליות בלי סיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר