הונה משקיעים

תאילנד: העבריין נשלח ל-6,637 שנות מאסר

העבריין הצעיר הונה אלפי בני אדם שהתפתו להשקיע אצלו מיליוני דולרים. לאחר גזר הדין הודה העבריין במיוחס לו וזכה להקלה כאשר עונשו נחתך בחצי. וכמה ירצה בפועל? (מעניין)

(צילום: שאטרסטוק)

בית משפט בתאילנד גזר עונש מאסר על אדם שביצע עבירות הונאה - עד כאן הכל נשמע הגיוני, אלא שמספר שנות המאסר נשמעות הגיוניות הרבה פחות: 13,275 שנים בכלא – קראתם נכון – זה הזמן שבו אמור העבריין לשבת בבית הכלא.

האזרח התאילנדי פודיט קיטיתראדילוק בן ה-34 נעצר על ידי משטרת תאילנד לאחר שגרם לעשרות אלפי אנשים להאמין לו כי אם ישקיעו במסגרת התכנית שלו כספים רבים, התשואות יהיו גבוהות ביותר. על פי הדיווח ב-BBC, כ-40,000 איש שוכנעו להוציא יותר מ-160 מיליון דולר לחברות המזויפות שלו.

בית המשפט התאילנדי מצא שהאיש עסק בהלוואות בלתי חוקיות ועבר על לא פחות מ-2,653 סעיפים של הונאה. הכמות האדירה של העבירות עליהם עבר גרמו לשופטים לגזור עליו עונש מאסר בלתי נתפס. הוא נדון למאסר של לא פחות מ-13,275 שנים. אך הודות להודאתו בפשעים, השופטים קיצצו את העונש בחצי – והחליטו על מאסר בן 6,637 שנים ושישה חודשים "בלבד".

למגינת ליבם של השופטים, פודיט עתיד לראות אור שמש כשהוא חופשי כבר בגיל 54. שכן החוק התאילנדי קובע טווח מקסימלי של עשר שנים עבור כל אחד משני הפשעים הספציפיים שבהם הוא הורשע.

צוות התביעה דיווח לבית המשפט כי פודיט ארגן הרצאות שעודדו את המשתתפים להשקיע במה שהוא הגדיר, בין היתר, כעסקים הקשורים לפיתוח רכוש, יופי, מכוניות משומשות וייצוא. כמו כן נאמר כי למשקיעים הובטחה תשואה נדיבה, בתוספת תמריצים לגייס לפרויקט חברים חדשים.

שתי החברות של העבריין נקנסו על ידי בית המשפט ב-20 מיליון דולר כל אחת. פודיט והחברות נדרשו להחזיר כ-17 מיליון דולר לכל קורבנות ההונאה, בתוספת ריבית שנתית של 7.5%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר