חוטפים דרשו כופר בביטקוין ושחררו את החטוף

חטיפה פיזית, שיחרור וירטואלי. לראשונה בעולם, המטבעות הוירטואלים משמשים כקלף מיקוח לצורך שחרור חטופים. חד פעמי או מקרה שעשוי להישנות? (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

אנליסט מומחה למטבעות אינטרנט נחטף באוקראינה ושוחרר לאחר שחוטפיו קיבלו יותר ממיליון דולר בביטקוין ככופר - כך מסר דובר שר הפנים האוקראיני.

האנליסט פאוול לרנר, בעל ידע עצום בכל הנוע לתחום המטבעות הדיגיטלים. הוא עבד בחברת EXMO Finance שבסיסה בבריטניה, ב-26 בדצמבר נחטף לרנר על ידי שישה רעולי פנים "זהו המקרה הראשון באוקראינה שקשור לפשע עם ביטקוין", אמר אנטון גרשנקו, דוברו של שר הפנים האוקראיני ארסן אבאקוב.

האיש שוחרר כאמור, לאחר שדרישת הכופר של החוטפים נענתה, אך זהות משלמי הכופר אינה ידועה, האם זאת משפחתו של הנחטף או שמא החברה בה עבד. בהצהרה שמסרה חברת EXMO, נמסר כי עבודתו של לרנר בחברה לא הייתה כרוכה בגישה לנכסים הפיננסיים של המנויים. "כרגע הוא בטוח, לא נגרם לו נזק פיזי", נכתב בהצהרה. "עם זאת, פאוול נמצא כעת בלחץ, ולכן הוא לא ייתן שום תגובות רשמיות בימים הקרובים".

הבשורה הפחות טובה מגזרת המטבע שמשגע את העולם היא שביומיים האחרונים ירדו שערי הביטקוין בעולם, בין השאר בשל הקשחת הכללים הרגולטורים במדינות שונות על מטבעות דיגיטליים, במאמץ לבלום ספקולציות מוגזמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר