השלטון בלחץ

איראן חסמה את 'טלגרם' כדי להקשות על המפגינים

הרפובליקה האסלאמית של איראן יודעת בימים הללו גל הפגנות שכמותו לא נראה ברחבי המדינה זה כעשור. הממשל הלחוץ והאלים מיהר לחסום רשת חברתית שסייעה למוחים (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חלק מהמפגינים (צילום מסך: טוויטר)

פבל דורוב, יו"ר רשת המסרים החברתית 'טלגרם', אישר היום (ראשון) בציוץ בטוויטר, כי "הרשויות האיראניות חוסמות את הגישה לטלגרם עבור מרבית האיראנים".

הרקע לחסימה, הוא סירוב הרשת לסגור ערוצים ששימשו מפגינים איראנים המוחים ברחובות נגד הממשל במדינתם. גם סוכנות הידיעות ISNA פרסמה, כי משתמשי הרשת בטלפונים ניידים דיווחו שהם לא מצליחים להתחבר "לגרסת היישומונים טלגרם ואינסטגרם עבור הטלפון הנייד שלהם"

המפגינים מול כוחות הביטחון האיראניים (צילום: מתוך @gobadi בטוויטר)

יצויין, כי לפי הדיווחים אין נכון לעכשיו מידע כי גם גרסת המחשב של טלגרם נחסמה. לפי רשת CNN האמריקנית, אנשיה הצליחו ליצור קשר עם משתמשי טלגרם באיראן, גם לאחר ההודעות על חסימתו, אך הרשת פעלה באופן איטי יחסית לרגיל.

כזכור, הרפובליקה האסלאמית של איראן יודעת בימים הללו גל הפגנות שכמותו לא נראה ברחבי המדינה מאז שנת 2009, אז יצאו המונים לרחובות בטענה שתוצאות הבחירות בהן זכה מחמוד אחמדינג'אד אינן אמינות.

הרשת שנחסמה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הימים הראשונים של ההפגנות עברו בשקט יחסי, אך אתמול דווח על שני מפגינים שנורו למוות על ידי משמרות המהפכה במהלך הפגנה בעיר דורוד שבמערב איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר