המאבק על הישיבה בחיפה

מרן הרב קנייבסקי: "יונה יהב רשע, תהיה לו מפלה גדולה"

התבטאות חריפה וחסרת תקדים של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי נגד ראש עיריית חיפה יונה יהב: "ה' יעזור שלרשע הזה תהיה מפלה גדולה" אמר לראשי ישיבה שפונתה על ידי העירייה (חדשות,ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי על יונה יהב (צילום: יעקב כהן, פלאש 90 ובאדיבות המצלם; וידאו: באדיבות המצלם)

ראשי ישיבת 'יד הרמב"ם' בחיפה - אותה מבקשת העירייה לפנות ממקומה - הגיעו הערב (ראשון) למעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, ושמעו ממנו שורת התבטאויות חריפות נגד ראש העיר יונה יהב, אותה כינה מרן "רשע".

בישיבה טוענים כי מדובר ברדיפה מצד העירייה: "זה סיפור בלתי נתפס שמזכיר ימים אחרים בהיסטוריה של העם היהודי וכמעט לא יאמן שזה קורה פה, במדינת היהודים, 70 שנה אחרי שהוקמה". כך לדבריהם.

במה דברים אמורים? אמש, לאחר צאת השבת, הגיעו עובדי עיריית חיפה למבנה, הרסו קירות ופינו את המקום. בנוסף, במקום הוצבו מאבטחים שמונעים מתלמידים להיכנס למבנה.

ראשי הישיבה שהגיעו הערב למרן הגר"ח, שמעו ממנו דברים חריפים נגד ראש העיר. בין הייתר אמר מרן הגר"ח: "ה' יעזור שלרשע הזה (יונה יהב. י.כ) תהיה מפלה גדולה". לאחר מכן הבטיח לראשי הישיבה ש"המזימה לבטל תורה מישראל לא תצלח וקול התורה ימשיך להישמע בגאון בהרי הכרמל למרות הניסיונות הקשים".

מרן הוסיף שהוא בטוח ש"התורה שנלמדה באף, תעמוד לבחורים ולראשי הישיבה להצלחה מיוחדת וסיעתא דשמיא בכל העניינים".

המהומה בפינוי הישיבה

במקביל, הוגשה תלונה במשטרה נגד יונה יהב על השגת גבול, ביצוע מעשי ונדליזם ופגיעה ברכוש פרטי. "אנחנו מקווים שרשויות החוק ימצו את הדין עם מעשי העבריינות שלא נראו כדוגמתם באף מקום בעולם" אמרו בישיבה.

הסיפור החל לפני תקופה, כשהרב יהודה אסף, מי שעומד בראש מכון יד הרמב"ם, החליט להרחיב את הפעילות ולהביא בחורים שילמדו במקום את תורת הרמב"ם. הישיבה שנבחרה להתמקם במבנה היא הישיבה לצעירים בשכונת נווה שאנן, שנחשבת לאחת מהישיבות המובילות באזור הצפון.

הישיבה שנפתחה לפני מספר שנים מועטות מכילה כיום מאות בחורים מאזור הצפון וחלק ניכר מסדר יומה מוקדש ללימוד הרמב"ם. "הישיבה סובלת כבר תקופה ארוכה מנחת זרועו של ראש העיר" אמרו בישיבה הערב. "במשך שנים ישבה הישיבה בנחת במבנה הסמוך לבית אבות. לפני מספר חודשים, הילכה העירייה אימים על הנהלת בית האבות בכדי שזו תפנה את הישיבה מהמקום, והנהלת הישיבה נאלצה להתמודד עם פינוי שנעשה רגע אחרי תחילת הזמן כשהם בפני שוקת שבורה בשל אכזריות לא מוסברת של ראש העיר נגד כל מה שריח של קדושה נודף ממנו".

פינוי הישיבה (באדיבות המצלם)

"כשהגיעה ההצעה מהרב אסף להעביר את הישיבה למבנה 'יד הרמב"ם'" סיפרו גורמים הקשורים לישיבה, "חשבו בהנהלת הישיבה שהגיעו סוף סוף אל המנוחה ואל הנחלה, אבל לא היה להם מושג לאיזו סאגה הם נכנסים ועד כמה מוכן יהב ללכת רחוק בכדי למנוע את מה שהוא מכנה 'ההתפשטות החרדית' בעיר חיפה".

"אחרי שבמבנה נעשו מספר התאמות לצורכי הישיבה במאות אלפי שקלים, נכנסו הבחורים בשמחה לבית המדרש וכולם נשמו לרווחה אחרי תקופה לא קלה שעברה על הישיבה. במוצאי שבת, ערכה הישיבה מסיבת סיום באולם חיפאי, אלא שבעיצומה של המסיבה, החלו להגיע השמועות על ונדליזם שנעשה בהיכל הישיבה. איש לא האמין שהעירייה והעומד בראשה הם שעומדים מאחורי המעשים המחרידים. היו שחשבו שמדובר בערבים שפועלים ממניעים לאומניים או חבורת שיכורים שהגיעה במקרה למקום".

"אלא שתוך דקות ספורות התבהרה התמונה: ראש העיר שלח צוות ענק למבנה בכדי להרוס אותו מהיסוד, תוך חילול מחפיר של ספרים וחפצי קדושה. אחרי שעות של ונדליזם מופקר, העמיד יהב שלושה מאבטחים בכניסה ואוסר על אנשי המוסד להיכנס למבנה, בניגוד לחוק ובאכזריות שכאמור מזכירה ימים אחרים בהיסטוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר