חריקות בחוק

יו"ר הקואליציה דורש: לרכך את 'חוק המרכולים'

שעות לפני ההצבעה על 'חוק המרכולים', ח"כ דוד אמסלם מגיש הסתייגויות שעלולות לפגוע בחוק. ח"כ יצחק כהן: "לא פתוחים למשא ומתן" • האופוזיציה מסרבת להתקזז עם ח"כ יהודה גליק (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ דוד אמסלם (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

שעות ספורות לפני שחוק המרכולים המרוכך אמור לעלות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם מבקש הבוקר (שני) לרכך עוד את החוק ולהחריג את העיר אילת וכך גם חנויות נוחות.

יצוין כי בקואליציה ממשיכים להיערך להצבעה ולנסות להשיג רוב בטוח. הבוקר עודכנו ראשי הקואליציה כי ח"כ יהודה גליק לא ישתתף בהצבעה בשל פטירת רעייתו יפה ע"ה. באופוזיציה הודיעו כי לא יתקזזו עם גליק בהצבעה, לדברי מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון: "שידחו את ההצבעה".

יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין הגיב להחלטת האופוזיציה: "זכותה של האופוזיציה לא לקזז את יהודה גליק. זכותי לומר שאני מכיר תרבות אחרת. קורא לאופוזיציה לחזור בהם מההחלטה חסרת הרגישות הזו לטובת כולנו".

בפתח ישיבת ועדת הפנים של הכנסת שצפויה לאשר את הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית, הודיע ח"כ אמסלם כי יגיש הסתייגות שתרוקן עוד מתוכן החוק. אמסלם מבקש את ההסתייגויות הבאות: החוק יהיה בהוראת שעה לחמש שנים, החוק לא יחול באזור סחר חופשי, דהיינו העיר אילת. כמו כן, יוחרגו מהחוק חנויות הנוחות בתחנות הדלק.

"לא הספיק שהחוק לא יחול על תל אביב", אומר ח"כ חרדי בשיחה עם "כיכר השבת", "כעת מבקשים להפוך אותו לחוק מרוקן כמעט לחלוטין, החוק חלול, אסור לנו להסכים לדרישות הללו שמגיעות שעות לפני ההצבעה".

ההצבעה בוועדת הפנים, הבוקר

סגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס הגיב לדרישות של יו"ר הקואליציה ואמר: "אז אמסלם רוצה. אנחנו לא פתוחים למשא ומתן".

כזכור, אתמול התבטא השר אריה דרעי כי "בעקבות בג"ץ, נביא מחר תיקון לחוק שקובע כי סמכות השר מהותית ותשמור על המצב הקיים עשרות שנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר