ישראל 2018

חברי הכנסת סירבו להצטרף לשדולה של "הפורום החילוני"

מתברר, כי בישראל של ימינו קשה עד בלתי אפשרי להקים שדולה של חברי כנסת שתניף בגאווה את "הדגל החילוני". כך לפחות עולה מאי-היענותם ליוזמת השדולה נגד 'הדתה' (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ח"כ תמר זנדברג (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) הקימה לאחרונה שדולת של ח"כים נגד תופעת ה"הדתה" שלדבריה קיימת במערכת החינוך בישראל, אלא שלפי הפרסום ב'ידיעות אחרונות', רק שני חברי כנסת ניאותו להצטרף לשדולה זו: קסניה סבטלובה ועמר ברלב מ'המחנה הציוני'. את הקמת השדולה יזם 'הפורום החילוני', קבוצת הורים הנאבקת בנושא זה.

"מטרת השדולה", הסבירה זנדברג, היא "לקדם את התרבות והזהות החילונית, שבה מחזיקים מרבית אזרחי ישראל, המבקשים לחנך את ילדיהם ברוח ערכים חילוניים, פלורליסטיים ודמוקרטיים".

לקראת כנס היסוד של השדולה שיתקיים בכנסת בעוד שבועיים, שלח הפורום הזמנה לכל חברי הכנסת של סיעות יש עתיד, ישראל ביתנו וכולנו, 26 ח"כים, והזמין אותם להצטרף, אך כאמור איש מהם לא נענה להזמנה

ח"כ זנדברג הופתעה מהסירוב הגורף: "אנחנו ב-2018, אבל חברי כנסת ישראל עדיין מפחדים מלבטא את העמדות האמיתיות שלהם. אני מזהה במפלגות כמו ישראל ביתנו ויש עתיד ניסיון כושל ומלאכותי לקרוץ להלך רוח מדומיין, שכביכול קיים בישראל, אבל אני חושבת שאלה מפלגות שקוראות בצורה שגויה לחלוטין את הציבור שלהן. החשש לא להרגיז אף אחד הוא שגוי גם מהותית וגם אלקטורלית, כי הציבור לא שם", טענה זנדברג ל'ידיעות'

לנוכח סירוב הח"כים, מתכנן כעת "הפורום החילוני" לצאת בקמפיין שכותרתו "שכחו מה זה להיות חילונים", עם תמונותיהם של יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן, יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, וח"כים מסיעת כולנו שמובילים קו ליברלי.

"לא ייתכן שחברי כנסת המגדירים את עצמם חילונים נרתעים ממחויבות לבוחרים שלהם ונמנעים מהצעד ההצהרתי שבהצטרפות לשדולה החילונית. חברי הכנסת האלה מסרבים להילחם עבור הציבור שלהם ומפקירים את הזירה. כך קורה שהאינטרס החילוני בחינוך, במסחר ובצבא נרמס ברגל גסה", אמרו חברי הפורום הפגועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר