החרדים נכנעו

אין רוב: ההצבעה על חוק המרכולים נדחתה לשבוע הבא

הקואליציה נאלצה להיכנע לאופוזיציה ולישראל ביתנו ולדחות את ההצבעה על חוק המרכולים לפחות בשבוע, הודות להיעדרותם של ח"כ גליק והשר אזולאי ולמרות ההצהרות הברורות של דרעי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

למרות הצהרות יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ההצבעה על חוק המרכולים נדחתה לפחות בשבוע.

במשך שעות ניסו בקואליציה להשיג רוב לחוק המרכולים, בשעות הערב המאוחרת הגיעו בקואליציה למסקנה כי אין לחוק ועדכנו את ראשי הסיעות החרדיות כי יש צורך לדחות את ההצבעה לפחות בשבוע.

אחת הסיבות המרכזיות לאי השגת רוב היא העובדה שהאופוזיציה סרבה להתקזז עם ח"כ יהודה גליק היושב שבעה על רעייתו שנפטרה הבוקר ועם השר דוד אזולאי שהרופאים לא אישרו לו הגעה להצבעה במליאת הכנסת.

מי שרושם ניצחון הערב הוא השר אביגדור ליברמן שלמרות חברותו בקואליציה החליט שסיעתו תצביע נגד ובכך מנע השגת רוב.

גם המפלגה הערבית המשותפות החליטה להתייצב בהצבעה ולהצביע נגד, כך שהקואליציה לא יכלה לבנות על היעדרותם.

דרעי מצידו הצהיר מאז אמש שלא יסכים לדחייה נוספת בהצעת החוק שהוא מקדם, אך לבסוף, כאמור, הוא נאלץ להתקפל ולאפשר את דחיית ההצבעה.

כזכור, הצהריים תקף השר דרעי את התנהלות האופוזיציה ואמר: "אני שומע על ההתנהגות חסרת התקדים של האופוזיציה ואני כולל בזה גם את ישראל ביתנו ומשתומם על חוסר האנושיות של החברים כאן, להיות אטומים לאנשים הנמצאים ברגעיהם הקשים ביותר. האם זה המסר שאנחנו רוצים להעביר לציבור?"

דרעי הוסיף: "אני קורא לראשי הסיעות האופוזיציה להתעשת ולחזור להיות בני אדם. ההצבעה תעבור בעזרת ה' בכל מקרה, אל תהפכו את הוויכוח הפוליטי למפגן של חוסר אנושיות".

"העובדה שסיעה בקואליציה מצביעה נגד חוק ממשלתי היא הזויה", אומר ל"כיכר השבת" ח"כ חרדי: "ככה ממשלות נופלות. כל אחד עושה מה שהוא רוצה ומוזר שדרעי לא מצליח להשפיע על חברו הטוב איווט שלפחות ימנע ולא יצביע נגד".

כישלון הקואליציה גרם כמובן לחגיגות שמחה באופוזיציה ולתגובות רבות. ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג מסר: "זו בפירוש דרמה. הסדק בחומת הקואליציה הולך ומתרחב. המשבר הפנימי גדל. בסוף בסוף דינם של חוקים מיותרים שלא משרתים את הציבור בכלום, שהם יביאו להתמוטטות הקואליציה. זה רק עניין של זמן".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הגיב: "‏אני שמח שהקואליציה דחתה את ההצבעה בשבוע, ואני מקווה שבשבוע הזה יחזרו לשפיות ויורידו בכלל את החוק הזה מסדר היום. אין שום סיבה לקדם חוק שפוגע במרקם החיים והיחסים בין דתיים לחילונים".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: ‏"חוק המרכולים לא יעלה להצבעה. השבוע ניצחנו, אבל בשבוע הבא הם ינסו שוב. נמשיך להוביל את המאבקים נגד הכפייה החרדית, נגד סחטנות, בעד יהדות מכילה וסובלנית ברוח עם ישראל לדורותיו".

ח״כ עפר שלח,יו״ר סיעת יש עתיד אף הוא פרסם הודעת שמחה: "המאבק הנחוש שהובלנו, יחד עם חברינו לאופוזיציה, הביא לדחייה בשבוע של חוק המרכולים הדורסני והפוגע. יחד איתו נדחה החוק המופרך שאמור להחזיר את ליצמן לממשלה כסגן שר. זה נצחון אדיר במאבק נגד הממשלה הגרועה הזו, והחוקים המופרכים והמושחתים שהיא מעלה למען ההישרדות הפוליטית שלה. נמשיך להיאבק נגד היוזמות האלה בכל הכח".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "כשלא מקזזים ולא מוותרים הקואליציה מתקפלת ומתפרקת לאיטה. נמשיך לפעול בנחישות למנוע את חוק המרכולים פשוט משום שהוא נגד הציבור ובעד הפוליטיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר