הספד מטלטל

יהודה גליק ספד לאשתו יפה: "כל מה ששלי - שלך הוא"

רעייתו של חבר הכנסת יהודה גליק, יפה גליק ע"ה, הובאה למנוחות בהר המנוחות בגבעת שאול בירושלים, בהשתתפות רבים ממכריה ומהעולם הפוליטי. בעלה ובנה ספדו לה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בהר המנוחות שבגבעת שאול בירושלים הובאה אתמול (שני) למנוחות יפה גליק, רעייתו של חבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד. היא הייתה בת 51 במותה ובחודשים האחרונים הייתה מחוסרת הכרה לאחר אירוע מוחי קשה. בהלוויה השתתפו שרים וחברי כנסת רבים מהם אינם משתייכים למחנה הפוליטי של גליק.

"לפני שאתחיל לדבר אני רוצה לבקש סליחה. אם יש משהו ששנאת זה שהייתי מפרגן לך ליד אנשים. אבל יפי, אין לי ברירה. אף פעם לא הבנתי, כל מה ששלי שלך הוא, וזה באמת - כל מה ששלי שלך הוא", אמר גליק בהספדו.

גליק הוסיף בהספד: "אמרת לי 'לא נותנים מתנה בלי הקדשה. כל המתנה זה פשוט כדי שיהיה על מה לכתוב את ההקדשה'. אמרת לי שמילים זה הכי חושב. ו'לא, אל תכתוב רק מזל טוב, תקדיש כמה שניות לחשוב מה הבן אדם הזה בשבילך ותכתוב לו משהו אישי'. היית אלופה בזה. יפי, לא היה לך גרם אחד של שקר. כשמשהו שימח אותך, שמחת באמת, וכשמשהו העציב אותך אז ידעת, לא חיפפת".

הוא סיפר בהספד כי "כשעברו פתאום שנתיים שלא קרה לנו כלום אמרתי 'וואוו, צריך להודות להשם, צריך לקחת שתי ילדות לאומנה'. התחלנו לחפש וללמוד מה זה אומנה. לא יכול להיות ששנתיים השם עושה לנו חסדים, היינו מוקפים".

כאמור, יפה גליק הייתה שרויה בחודשים האחרונים בתרדמת ואושפזה לפרקים בבתי החולים בירושלים, אחרי שהתמוטטה וסבלה מנזק מוחי. בעלה חבר הכנסת סעד אותה. לפני שנים ספורות היא זאת שישבה ליד מיטתו בעת שהתאושש מניסיון התנקשות על רקע לאומני. לבני הזוג שמונה ילדים, בהם שניים מנישואים קודמים של יפה לפני שהתאלמנה, ארבעה ילדים משותפים ושני ילדי אומנה.

"אימא יקרה, אימא אהובה. קשה לצפות בחיים כל כך קצרים שעברת", אמר הבן חגי. "כל מי שמכיר אותך יודע איזה לוחמת את. זה התחיל כשהתאלמנת בגיל כל כך צעיר והמשיך כשאבא נפצע לפני שלוש שנים. הבחירה שלך לא להיות קורבן ולהיות בעשייה ובדיאלוג עם בורא עולם - כל אחד ייקח אותה.

"אימא אהובה, תחסרי לכולנו. הלב מסרב להאמין. לא יהיה מי שישאל אם לקחנו מעיל ביום גשום. לא תשחקי עוד עם הנכדים. בתקופה שהיית חולה הרגשנו את חסרונך ולמדנו להעריך אותך. אימא, אני מצטער - יכולנו להיות יותר שם בשבילך, ואם ציערנו, אנו מצטערים. נוחי על משכבך בשלום".

סביב ההלוויה התפתחה סערה פוליטית. בכנסת קיוו לערוך ההצבעה על חוק המרכולים שיזם שר הפנים אריה דרעי, ובאופוזיציה - וגם במפלגת ישראל ביתנו המתנגדת לחוק - סירבו לקזז את גליק למרות האבל. "מתחנן בכל לשון של בקשה שלווייתה של רעייתי היקרה לא תהפוך בשום אופן לנושא למריבה. בבקשה הרבו אהבה ואנרגיות חיוביות", כתב מוקדם יותר חבר הכנסת בחשבון הטוויטר שלו. מאוחר יותר החליטה הקואליציה לדחות את ההצבעה בשבוע לפחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר