יורים בתוך הנגמ"ש

גפני נגד איציק כהן: התוכנית שלו פוגעת באברכים

ח"כ גפני יוצא למתקפה נגד תוכנית 'ביטוח לאברכים' של סגן השר איציק כהן ואומר כי היא "תפגע בתקציב הישיבות ותפגע במשפחות האברכים" • כהן: "גפני משקר את הציבור" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
איציק כהן ומשה גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני חוזר למאבקו התקיף נגד סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) המבקש לאשר 'ביטוח חובה לאברכים'. גפני פנה אמש (שני) לשר החינוך נפתלי בנט והודיע לו כי הוא מתנגד נחרצות למהלך של כהן. מדובר בסבב שני של מאבק מתוקשר בין שני הבכירים החרדים, לאחר חודשים של הפסקת אש.

גפני התבטא אמש: "אני מתנגד ליוזמה שתפגע בתקציב הישיבות, תאפשר למשרד האוצר לנגוס בתקציב לנושאים נוספים ותפגע במשפחות האברכים".

לדבריו: "תקציב הישיבות הוא תקציב שמעולם לא נגעו בו, ולראשונה רוצים לתת למשרד האוצר לגעת בזה, היום בשביל ביטוח חשוב, ומחר להכשרה מקצועית, ומחרתיים לגחמות נוספות שפקידי האוצר ירצו להכריח אברכים, וזו פגיעה אידיאולוגית".

גפני המשיך ותקף את תוכנית כהן ואמר: "תקציב הישיבות הוא נמוך ואיננו מכסה את כלל ההוצאות, ולקת מזה כסף למטרה חשובה ככל שתהיה היא בלתי מתקבלת על הדעת".

"מה גם", טען גפני, "שדובר עד כה שיביאו כסף תוספתי עבור הביטוח, ומתברר שהדבר לא נכון אלא מעוניינים לקחת כסף מתוך תקציב הישיבות. אי אפשר להחליט עבור האברכים לאן יילך הכסף החלקי שהם מקבלים. אם מישהו מהם רוצה את המלגה לחלב לילדים, זכותו, ופקידי האוצר לא יחליטו עבורם שהוא יילך לביטוח חשוב ככל שיהיה. אסור להסכים בשום אופן למדרון החלקלק הזה שסופו מי ישורנו".

מנגד, יצחק כהן טען שגפני משקר את הציבור וכי הוא המתנגד החרדי היחיד לתוכנית וכי שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן הודיע לו כי הוא תומך בתוכנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר