ביקורת נגד דרעי

גואטה תוקף: "חוק המרכולים מתיר חילולי שבת"

לאחר שנמנע מלבקר את יו"ר ש"ס אריה דרעי, יגאל גואטה, שנאלץ להתפטר מהכנסת, תוקף את 'חוק המרכולים' שמקדם דרעי ואומר כי "כל מה שנקרא תרבות ובילוי יהיה מותר בשבת, בחוק" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ויגאל גואטה (צילום: מרים אלסטר והדס פרוש - פלאש 90)

מאז שנאלץ להתפטר מהכנסת, הקפיד ח"כ לשעבר יגאל גואטה שלא לתקוף את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, עליו היה מגן במשך שנים, אלא לבקר את התנהלות המפלגה. אמש (שני) שינה גואטה את הגישה ויצא בביקורת על 'חוק המרכולים' המרוכך שמקדם בימים אלו השר דרעי.

בדברים שאמר במהלך ראיון במהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי', בהגשת אבי מימרן, התבטא גואטה כי "היה צריך להתנות השבוע שחוק המרכולים יעבור לפני חוק ההמלצות". לדבריו: "אז מה קרה? שגם ההמלצות יחכה עוד שבוע".

לאחר מכן מתח גואטה ביקורת על עצם החוק שמקדם דרעי וטען כי חוק המרכולים מתיר לראשונה חילולי שבת: "מה שלא היה מותר בחוק עד היום, תרבות בילוי ופנאי, מהיום זה מותר בחוק. זה בוודאי משתנה בחוק".

"הציבור צריך לדעת שלושה דברי חשובים בחוק הזה", פנה גואטה למאזינים והמשיך בביקורת על החוק, "מעכשיו, אחרי החוק הזה, כל מה שנקרא תרבות ובילוי ופנאי, יהיה מותר בשבת - בחוק. עד היום עשו את זה בניגוד לחוק, מהיום זה מותר בחוק. החוק הזה לא פועל על מועצות אזוריות".

לדבריו: "ובעיקר -בעיקר, החוק הוא שכל ראש עיר שירצה כן להתנהל ולפתוח מרכולים בשבת - ייצטרך אישור של שר הפנים". גואטה הדגיש בדבריו כי הוא "לא מכיר את החוק על כל סעיפיו".

כזכור, אמש נדחתה ההצבעה במליאת הכנסת על חוק המרכולים בשל הקושי להשיג רוב לאחר שסיעת 'ישראל ביתנו' הודיעה שתצביע נגד, והאופוזיציה סרבה להתקזז עם השר דוד אזולאי שחש שלא בטוב וח"כ יהודה גליק היושב שבעה על רעייתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר