לאחר ירי הרקטות

חמאס שיגר מסר לישראל: "המצב בעזה יתפוצץ"

בעוד צה"ל, בגיבוי שר הביטחון ליברמן, מסתפק שוב ושוב בתגובה רפה על ירי הרקטות והפצמ"רים מעזה לישראל, חמאס דווקא משגר לישראל מסר מרתיע מפני תגובה קשה לכך (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מפגן של חמאס בעזה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

על רקע המתיחות בדרום בשבועות האחרונים, ידיעה המתפרסמת היום (שלישי) בלונדון מדווחת על כך שחמאס העביר מסר לישראל והזהיר מפני "השלכות חמורות" מהמשך המצב הנוכחי ברצועת עזה.

בעיתון אל חיאת נכתב, בהתבסס על מקורות פלסטיניים, כי חמאס העביר בשבוע שעבר דרך ארגון בינלאומי איגרת לישראל בה הוא הזהיר מפני הניסיונות להכשיל את הפיוס עם פתח, מהמשך המצור על עזה, מהסלמה צבאית או ממבצע חדש - תוך שהוא מטיל על ישראל את האחריות המלאה מכל התדרדרות במצב.

בחמאס הזהירו כי אם ישראל תמשיך במדיניות הנוכחית שלה, "המצב בעזה יתפוצץ". עוד דיווחו המקורות הפלסטיניים, כי בכירים בחמאס הקימו גוף לקידום "האינתיפאדה לשחרור ירושלים", בעקבות ההכרה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל. במהלך הפגנות מחאה שנערכו עד כה לגבי זה, כחלק מ"ימי הזעם" בעזה וביו"ש, נהרגו עד כה כעשרה פלסטינים.

נאומו האחרון של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר (צילום: מתוך פייסבוק)

אמש, כזכור, תקף צה"ל מתחם של חמאס, כתגובה לשיגור רקטה שנפלה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול.

בהתייחס למצב בדרום, בו במהלך השבועות האחרונים מאז הכרזת טראמפ נורו קרוב ל-40 רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל, אמר הבוקר הרמטכ"ל גדי איזנקוט: "יש ניסיון של חמאס ללבות את הפיגועים מאזור יהודה ושומרון כדי להשאיר את הרצועה שקטה. למעלה משלוש שנים וחצי, אף אזרח ישראלי לא נפצע. אנחנו מפעילים מאמצים גלויים וחשאיים על מנת לעצור את הירי מעזה".

"אני לא מכיר פעם אחת שצה"ל לא תקף מטרת טרור. ההצהרות הקוראות להפעיל הרבה יותר כוח בשלב הזה כלפי הרצועה אינן אחראיות. פיתחנו דפוס שמאתר את התת קרקע ההתקפי לתוך מדינת ישראל ואנחנו מפעילים מאמצים גלויים וחשאיים על מנת למנוע זאת", הוסיף הרמטכ"ל באשר לאיום המנהרות שמגיע מכיוון הרצועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר