נתונים רשמיים

שפעת החורף - פחות מתחסנים; יותר נפטרים

מתחילת עונת החורף השנה נפטרו משפעת 12 בני אדם בישראל, כפול מבתקופה המקבילה בשנה שעברה. בנוסף, השנה התחסנו נגדה פחות כ-130 אלף אזרחים. האם יש קשר בין הדברים? (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

מנתונים מעודכנים שבידי משרד הבריאות ומתפרסמים היום (שלישי) עולה, כי לעומת התקופה המקבילה בחורף שעבר, חלה ירידה במספר המתחסנים נגד שפעת עד אמצע חודש דצמבר, אף שהשנה החיסון ניתן לראשונה בבתי הספר גם לתלמידי כיתות ג'.

מתברר, כך לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', כי עד אמצע החודש הקודם התחסנו נגד המחלה 1,598,289 בני אדם, לעומת 1,726,495 בתקופה המקבילה בחורף שעבר. כלומר: 128,206 פחות. באחוזים - 18.7 אחוזים לעומת 20.2%.

יתכן והדבר מסביר את העובדה שהשנה, עוד הרבה לפני שהחורף הסתיים, דווח על 12 בני אדם שנפטרו משפעת, זאת לעומת שישה אנשים שנפטרו מהמחלה בתקופה המקבילה בחורף אשתקד.

יצויין, כי שניים מאלה שנפטרו בחורף הזה היו נערים בני 15 ו-18, שלושה מהם היו בני 45 עד 64, ושבעה נוספים היו בני 65 ומעלה. בנוסף, ישנם עוד 34 חולים קשים כתוצאה משפעת.

וזו התפלגות המתחסנים השנה, בין קופות החולים השונות: מיליון בני אדם ב'כללית'; 362 אלף התחסנו במכבי; 200 אלף התחסנו ב'מאוחדת'; 86 אלף חוסנו ב'לאומית'. בכל קופות החולים עדיין נותרו עשרות אלפי חיסונים רבים במלאי, שרק ממתינים לאזרחים שיבואו לקבל מהם תועלת.

באיגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית אומרים היום ל'ידיעות': "החורף השנה לא מורגש במזג האוויר, ולכן ייתכן שזה גרם לחלק מהאנשים לא להגיע להתחסן. שפעת יכולה להיגרם גם אם לא יורד גשם בחוץ וגם אם הטמפרטורות לא נמוכות. החיסון נגד שפעת מונע באחוזים לא מבוטלים מחלה שעלולה לגרום למוות. עוד לא מאוחר מדי להתחסן. מי שטרם עשה זאת יכול עדיין לגשת לקופות החולים ולקבל את החיסון".

לדברי ד"ר חגי לוין, לא ידוע בוודאות מדוע השפעת פורצת דווקא בחורף. להערכתו זה קשור לכך שבמהלכו אנשים שוהים יותר זמן בחדרים ובמקומות סגורים ולא מאווררים. באשר לנתוני ההתחסנות עד כה אמר כי צריך לבדוק אותם בצורה יותר מדויקת כדי להסיק מסקנות.

כזכור, לפני מספר שבועות נחשף ב'ידיעות' כי נתונים של המרכז הלאומי לבקרת מחלות מוכיחים שהחיסון נגד שפעת בחורף 2016 יעיל במידה נמוכה בקרב ילדים עד גיל חמש, וכי גם בקרב בני 65 ומעלה הוא הפחית את התחלואה במידה מועטה בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר