תיק 1803

התפתחות משמעותית בחקירת פרשת ביטן

התפתחות משמעותית נרשמה בחקירת הפרשה בה נחקר יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן, בחשד לשוחד שקיבל בעיריית ראשון לציון, אך לא ניתן לפרט מעבר לכך (בארץ)

ביטן בצאתו מהחקירה האחרונה (צילום: רועי אלימה, פלאש 90)

התפתחות דרמטית נרשמה היום (שלישי) בחקירת פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון, שבגינה נחקר גם ח"כ דוד ביטן (הליכוד) שחשוד בפרשה בעבירות שוחד בתמורה לאישורי בניה בעיר. לא ניתן לפרט כרגע את פרטי ההתפתחות בחקירת התיק.

פרשת החשד לשחיתות בראשון לציון נחקרת לפי המשטרה כבר כשנה וחצי. במסגרת הפרשה נחקר ביטן כמה פעמים בחשד לעבירות שוחד. בחקירתו האחרונה הוא שמר על זכות השתיקה. היום היה ביטן אמור לשוב לחדר החקירות במשרדי להב 433, אך החקירה נדחתה בשל ההצבעה שהייתה אמורה להיות על חוק המרכולים בטרם הוחלט לדחות אותו בשבוע.

גם ראש העיר ראשון לציון דב צור חשוד בפרשה ואף נעצר בגינה. המשטרה ביקשה אתמול להרחיק את צור מהעירייה לעוד ארבעה חודשים. כמו כן ביקשה המשטרה להרחיק מהעירייה גם את סגנו של צור, אייל מושיוב. צור התנגד לבקשה באמצעות עורכי דינו, גיורא אדרת וטל שפירא, וביום חמישי הקרוב יתקיים בנושא דיון בבית המשפט.

המשטרה ממשיכה גם כעת לנסות ולגייס עד מדינה בפרשה ונטען כי יש מגעים שהתנהלו עם מי שכונה "הבנקאי" של ביטן משה יוסף בעל חנות הרהיטים מצדה, ועם היזם דרור גלזר.

אחרי החקירה הקודמת מסר עורך דינו של ביטן, אפרים דמרי: "נאלצנו לקבל החלטה היום על שתיקה בחקירה - לצערנו הרב עקב פרסומים רבים בשבועות האחרונים שפגעו בכבודו של ח"כ ביטן. זכויותיו הבסיסיות נפגעו והדרך היחידה שנותרה לו להתגנון מכך זו זכות השתיקה. ח"כ ביטן אינו חושש מאף עד מדינה, אם יהיה כזה. הוא שיתף פעולה במשך שלוש חקירותיו הראשונות, אך המצב הנתון אילץ אותו לשתוק. יובהר כי איננו מאשימים את המשטרה בפרסומים שהיו בתקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר