"עגבנייה שקל"

פיתוח ישראלי חדש מציג: עגבנייה זעירה

לא עוד עגבניית שרי המוכרת לכל. קבלו את הדבר הבא בתחום: שלושה חקלאים פיתחו עגבנייה חדשה, שדרוג של הפיתוח הקודם, שגודלה לא אמור לעלות על גודל מטבע (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עגבניות שרי. גדולות ביחס לפיתוח החדש (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

שלושה חקלאים מהמושב עידן שבדרום, פיתחו לאחרונה את העגבנייה הכי מתוקה שיש - ואת העגבנייה הקטנה בעולם.

המוח הישראלי, שהמציא עד כה לא מעט "פטנטים", כולל את העגבניית שרי, מכה שוב: אריאל קיטרון, דובי דגאי ודוד מזרחי הבינו שהמציאות החדשה שנוצרה בענף החקלאות מחייבת פעילות משותפת ובשטחים חקלאיים גדולים יותר.

בשל כך הם הקימו את חברת "קדמה", במסגרתה קיטרון עוסק בגידול בשדה, דגאי מטפל בשיווק המוצרים ומזרחי אחראי על תחום האריזה.

לפי הפרסום ב'ידיעות אחרונות', במהלך שלוש השנים האחרונות, ביחד עם חוקרי מחקר ופיתוח ערבה תיכונה וצפונית, הצליחה החברה לפתח זן ייחודי של עגבניות "טיפה" — זן העגבניות הקטן ביותר שקיים, שגדלות בשטח של כ-5 דונמים, ובימים אלה ממש נקטפות ועושות את דרכן לשווקים.

לדברי דגאי, "ערכנו מיפוי לשוק בארץ ובעולם והבנו כי קיים ביקוש לזן חדש וייחודי של עגבנייה קטנה במיוחד שתתאים למנות שף ('פינגר פוד') וגם לסלט איכותי כקישוט ללא חיתוך העגבנייה. בשלב זה אנו מגדלים את עגבניית הטיפה הקטנה בצבעים אדום וצהוב, ונשקול הרחבה לצבעים נוספים בהתאם לביקוש".

חקלאי "קדמה" בחממת העגבניות (צילום: מתוך ידיעות אחרונות)

תוצר חקלאי נוסף ששמסב לשלושה הרבה גאווה, הוא "עגבניית טעם" איכותית, טעימה ומתוקה במיוחד.

מבחינה חיצונית היא נראית כשאר העגבניות, אך נחשבת לבעלת איכות גבוהה בשל מתיקותה — 30 אחוזים יותר מכל עגבנייה אחרת. "הלקוח שירכוש את העגבנייה מהזן החדש יידע בדיוק איזה טעם ואיכות הוא מקבל. השגנו טעם מתוק וייחודי בעל ארומה שונה מהעגבנייה הסטנדרטית תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת", מסכמים ב"קדמה".

כעת המגדלים עורכים בדיקות מעבדה לעגבניות כדי לאשרר כי קיימת בהן רמת מתיקות גבוהה מספיק לשיווק.

זני העגבנייה הייחודיים וכן גידולים חדשים נוספים יוצגו במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים בחצבה בט"ו בשבט הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר