שימו לב

קניתם בביטקוין? תצטרכו לשלם על זה מס

המטבעות הווירטואלים שהביאו איתם בשורה של ממש לעולם הדיגיטלי, ממשיכים לנסוק לגבהים ולצבור פופולריות רבה מה שהביא את רשות המיסים לצאת בהצהרה בעניינם (כלכלה)

(צילום: שאטרסטוק)

רשות המסים פרסמה 25 תכנוני מס חדשים החייבים בדיווח ובתוך כך פרסמה את החלטתה לפיה אמצעי תשלום מבוזר, הוא רכושו של האדם המחזיק בו, ומשכך הוא נכלל בהגדרת "נכס" בסעיף ‭ 88 ‬ לפקודת מס הכנסה. אם שאלתם הכוונה היא למטבע ווירטואלי.

החוק החדש, קובע כי מכירת מטבע וירטואלי מהווה אירוע מס, החייב במס על פי הוראות חלק ה' לפקודה (רווח הון). מחברי מסמך העמדות אומרים כי "אם פעילות מכירת 'מטבעות וירטואליים' מגיעה לכדי 'עסק', הרי שההכנסות ממכירת המטבעות הווירטואליים חייבות במס".

דובר רשות המיסים התייחס גם לעסקאות המשולמות בביטקוין ובמטבעות וירטואלים ואמר כי "במקרה של תשלום עם ביטקוין, התשלום באמצעות המטבע הווירטואלי נחשב כעסקת חליפין. אצל המשלם עם הביטקוין יש אירוע מס שבו הוא חייב בהתאם לכללי מכירת נכס במס רווחי הון. זאת, ככל שנוצר לו רווח כתוצאה מאחזקת הביטקוין. קיימת חובת דיווח על המשתמש במטבע הווירטואלי והאכיפה מתבצעת, ככל שנדרש, באמצעות הכלים המצויים בידי רשות המסים". אלא שבפועל כלל לא בטוח כי אכיפה כזו היא אפשרית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר