הפיתוח שיוציא לכם את גרעיני הלימון מהסלט

אוכלים סלט מושקע ובאמצע הביס נתקלים בגרעין סורר שהתעקש להתקדם יחד עם מיץ הלימון לתוך הסלט? פיתוח ישראלי חדש יעזור לכם להימנע מכך - ולא תאמינו איך (בית וסטייל)

(צילום: שאטרסטוק)

לימון מוסיף המון, זה ברור. אין סלט שלא טובל במיץ החמוץ שמשדרג אותו בכמה רמות, וגם סגולות רפואיות לא מעטות יש לפרי ההדר הצהבהב הזה, אלא שהגרעינים שנמצאים בתוכו גורמים לבעיות לא פעם כשהם נושרים יחד עם המיץ לתה, או לסלט.

המצאה ישראלית תספק לכם את אותו הלימון רק בלי הגרעינים כך שתוכלו לסחוט אותו מבלי להשתמש במסננת או באצבעות כדי לברור את הגרעינים מהמיץ.

במחקר ופיתוח ערבה תיכונה וצפונית הצליחו לאקלם במושב חצבה לימונים ללא גרעינים. הלימון הוא מזן איילת שהוא תוצר ממשפחת לימוני וילה פרנקה. מבחינת הטעם והמראה החיצוני, אין כל שינוי מהלימון המסורתי, כלומר טעמו חמצמץ וצבעו צהוב. יצוין כי רוב היבול מזן הלימונים הייחודי מיועד ליצוא למדינות אירופה.

שלמה עטר ממושב חצבה, שמגדל את הזן החדש שוחח עם "ישראל היום ואמר כי הלימון החדש הוא בשורה שמפחיתה התעסקות. בשנת 2013 התחלנו לגדל לימונים בשטחים נרחבים בחצבה על פני כ־55 דונם ולאחרונה החלטנו לנסות לאקלם זן ייחודי שאינו קיים בארץ של לימון ללא גרעינים. העונה זו העונה הראשונה שבה אנו קוטפים לימונים איכותיים ללא חרצנים משטח של כ־5 דונם המספקים כ־20 טונות לימונים איכותיים".

בתוך כך במו"פ ערבה תיכונה וצפונית מקיימים בימים אלו בחממות הניסוי מחקר בנושא גידול תבלינים ייחודיים בלב המדבר. בשלב זה מדובר בתבלינים מסוג ג'ינג'ר וכורכום. כבר בשלב זה - בעיצומו של המחקר, ניתן לומר כי תנאי מזג האוויר המבטיחים חום לאורך כל השנה ויצירה מלאכותית של לחות וקרינת אור שמש בכל השנה מאפשרים גידול מוצלח של התבלינים בלב המדבר הישראלי ליצוא ולשוק המקומי.

הלימון החדש יוצג לצד פיתוחים אחרים במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים בתחנת יאיר בחצבה בט"ו בשבט.

במהלך התערוכה יציגו כ-250 חברות מובילות את החידושים בתחום. כמו כן, ניתן יהיה להתרשם מהלימון החדש ואף לטעום ממנו כמו מגידולים חדשים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר