החוק נכנס לתוקף

הולנד: אסור לשחוט חיה רגישה לכאב - יש לירות בה

הגבלות חמורות על השחיטה היהודית שנקבעו בחוק חדש שאושר לאחרונה בפרלמנט ההולנדי, נכנסו כעת לתוקף. ביניהן - איסור שחיטה של חיה רגישה לכאב וצמצום כמות השחיטות (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בהמה בדרך לשחיטה. אילוסטרציה (צילום: Kobby Dagan / Shutterstock)

החל מתחילת השנה האזרחית 2018, אתמול (שני), נאלצים ארגונים יהודיים - ומוסלמים - לשנות את השחיטה הכשרה בהולנד, בעקבות לחץ "ארגוני בעלי חיים" שהשיגו את הסכמת הסנאט לעמדתם.

חוק חדש שנכנס לתוקפו קובע כי מספר החיות הנשחטות באופן כשר, או 'חלאל' (הכשרות המוסלמית), חייב להיות "מוגבל לכמות הנחוצה לצרכים האמיתיים של הקהילות הדתיות בהולנד". עוד קובע החוק, כי אם החיה רגישה לכאב גם לאחר 40 שניות מרגע השחיטה, יש לירות בה.

כזכור, במדינות רבות ברחבי יבשת אירופה, צברה תאוצה בשנים האחרונות מחאתם של פעילים מארגוני צער בעלי חיים, כדי שיוטלו עוד ועוד הגבלות על השחיטה הכשרה, אותה הם מגדירים כ"אכזרית"...

בהולנד, בה מחזיקה "המפלגה ההולנדית לחיות" בחמישה מושבים בפרלמנט, אושרה תחילה הצעתה בענין בבית התחתון של הפרלמנט. אך הסנאט דחה אותה, ובהמשך חבריו פרסמו החלטה הדורשת מארגונים דתיים לפתח שיטות "הומניות" יותר לרווחת בעלי החיים.

מעדניית 'סאל מייר' הכשרה באמסטרדם (צילום: מתוך Sal Meijer בפייסבוק)

נשיא הקונגרס האירופי היהודי (EJC) משה קנטור אמר ל'ניו יורק טיימס': "חלק ממי שמנסה לאסור על המנהגים שלנו בעצם מנסה להפוך את אירופה נוחה פחות ליהודים. במהות חיינו ומרכזם ניצבות המסורות העתיקות שלנו, ואם המנהגים שלנו לא מקובלים, גם קהילתנו לא".

גם ארגונים מוסלמיים הביעו תחושות זהות. ראסית בל, נשיא נציבות הארגונים המוסלמיים המייצג 450 מסגדים בהולנד אמר לעיתון האמריקני, כי אף שהוא אינו חושב שהמהלך עצמו אנטי-מוסלמי, אך הוא מאמין שזה ייתפס ככזה בקהילות מוסלמיות: "הם (מוסלמים) יגידו: 'אתה רואה, הם מנסים להפוך את החיים המוסלמים כאן לבלתי אפשריים'".

מעדניית סאל מייר באמסטרדם, שמוכרת כבר 60 שנה מאכלים כשרים, כשמנת הדגל שלה פקלבליס' הוא בשר כבוש המוגש בלחמנייה, נותרה כיום אחת המסעדות הכשרות היחידות שנותרו בבירת הולנד. מרטיג'ין קופרט, הבעלים של המעדנייה, אומר: "זה מקום חשוב מאוד לקהילה היהודית. העובדה שהבשר כאן עדיין כשר בהשגחת רב חשובה ללקוחותינו. זה חלק חשוב מחיי הקהילה".

יצויין, כי באמסטרדם יש בית מטבחיים כשר אחד, והוא מספק את הבשר למסעדות הכשרות בשאר המדינה. כמו כן, מתוך 500 מיליון בעלי החיים שנשחטים בהולנד למטרות אכילה מדי שנה, רק 3,000 נשחטו עד כה באופן כשר מבחינה יהודית. עוד כ-2 מיליון נשחטים כ'חלאל'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר