התעללו וצילמו

צרפת מזועזעת: ערבים ביצעו לינץ' אכזרי בשוטרת

בלילה בו חגגו רוב אזרחי צרפת את תחילת השנה האזרחית, השתוללו מאות מ"נערי הפרברים" ותקפו באכזריות שוטרת שבאה לזירת ההתפרעות סמוך לפריז. "לינץ' פחדני ופושע", צייץ הנשיא מקרון (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד חלקי מהתקיפה הקשה (צילום: מתוך טוויטר)

בסרטון שהופץ היום (שלישי) ברשתות החברתיות, נראה לינץ' אכזרי שבוצע בצרפת על ידי צעירים ערבים בשוטרת. היא הוטחה בידיהם באלימות רבה אל הקרקע ומאות צעירים שהתאספו סביבה תקפו אותה ובעטו גם בפניה.

האירוע שנחשף כעת התרחש שלשום, בעת שרוב אזרחי צרפת חגגו את תחילת השנה האזרחית החדשה, בשמפיני-סור-מארן - אחת מהעיירות שבפרברי פריז. דיווח ראשוני שהגיע לתחנת המשטרה המקומית סיפר על מהומה שפרצה במסיבה, כשצעירים ערבים שגורשו על ידי המארגנים, שבו וניסו להיכנס בכוח תוך שהם פורצים את אחת הדלתות במקום.

השוטרים שהוזעקו לזירה ראו מאות צעירים משתוללים ששברו חפצים, הפכו רכב שחנה בסמוך, הפילו גדר - וכשהבחינו בשוטרים החלו לתקוף גם אותם.

תחילה הם שברו את אפו של אחד השוטרים והיכו אותו קשות. לאחר מכן הם הפילו את שותפתו אל הכביש, תקפו אותה ובעטו בפניה, תוך שחלקם מצלמים את האירוע במכשיריהם הסלולריים ואחרים רוקדים סביבה.

בהמשך הגיעה למקום תגבורת משטרתית, והפורעים נהדפו באמצעות רימוני גז - ונמלטו.

הבוקר קמה צרפת לזעזוע מול מראה הסרטונים והתמונות הקשים, והנשיא עמנואל מקרון שחרר ציוץ זועם לטוויטר: "האשמים בלינץ' הפחדני והפושע בשוטרים שביצעו את תפקידם, יימצאו וייענשו. החוק ישמור על כוחו. כבוד למשטרה".

גם שר הפנים ז'רר קולומב, הממונה על המשטרה, הגיע לבקר את השוטרים בבית החולים, ומסר לכלי התקשורת: "המערך כולו מופעל על מנת לתפוס את התוקפים המנוולים, מבצעי המעשה הזה שאין מילים להגדירו, להביאם לדין ולהענישם".

מעבר למקרה בולט זה, יותר מ-1,000 רכבים פרטיים הועלו באש בידי מי שמכונים "נערי הפרברים", כשלכולם ברור מהי זהותם האתנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר