דיווחים מעיראק

דיווחים מעיראק: הסוקל הראשי של דאעש נלכד

אבו עומר, אחד הסמלים האיומים של ארגון המדינה האסלמית שמאבד את כוחו ברחבי סוריה ועיראק, נתפס על ידי הכוחות העיראקים לאחר ששכניו הלשינו על מיקומו (חדשות, מהעולם)

אבו עומר, ארכיון (NC)

בכלי התקשורת בעיראק דווח הערב (שלישי) כי אבו עומר, מי שנחשב כאחד האנשים המפחידים בארגון המדינה האסלמית בעיר מוסול, נתפס על-ידי כוחות הביטחון העיראקיים. המחבל שכונה "זקן לבן" בשל הזקן הלבן שמסתיר את פניו המרושעות השתתף בעשרות הוצאות להורג והיו שכינו אותו "הסוקל מדאעש".

בתמונה שהופצה ברשתות נראה אבו עומר עומד על יד גל אבנים שנועדו לשמש להוצאה בהורג בסקילה של אנשים שעצר הארגון במוסול, העיר הגדולה ביותר שהוא הצליח לכבוש בעיראק. מוסול שוחררה באמצע השנה שעברה אחרי חודשים של קרבות שבהם אלפים נהרגו ומאות אלפים נעקרו מבתיהם.

האיש הופיע בעבר אף בסרטוני תעמולה זוועתיים של ארגון הטרור בהם תועדו הוצאות להורג של מי שלתפישת הארגון פשעו בחילול הקודש. באחד מהסרטונים נשא אבו עומר דברים במעמד ההוצאה להורג של שלושה גברים שהוצאו להורג בעריפת ראש.

על פי הדיווחים, אלו שהצליחו להימלט מהזוועה שהשליט הארגון במוסול מסרו את מיקומו של מלאך המוות בעל הזקן הלבן, והם הובילו לתפיסתו.

אמנם בסוריה ובעיראק כוחו של הארגון הרצחני דועך, אך באירופה נערכים כל הזמן לאפשרות של פיגועים. בגרמניה שחוותה אירוע דקירה בברלין בתחילת השבוע נבדק החשד שמניע איסלאמיסטי עומד מאחורי המעשה בו צעיר בן 23 ממוצא סורי תקף בסכין – בלי סיבה נראית לעין – כמה בני אדם בתחנת של הרכבת התחתית באזור שוננברג. הוא פצע קלות גבר בשנות ה-50 לחייו. שוטרים עצרו אותו, והוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית

הפגנות בגרמניה נגד המהגרים

הודעת משטרת גרמניה כי היא אינה שוללת את האפשרות שלמעשיו יש מניע איסלאמיסטי. קצת גורמת לגיחוך מאחר והדוקר ששמו אחמד כינה את הנדקר "כופר" ורק אז דקר אותו.

גרמניה, שקלטה יותר ממיליון מבקשי מקלט בגל ההגירה האדיר ששטף את אירופה בקיץ 2015. משלמת כעת המחיר הכבד של המעשה שגרר אחריו גל טרור והתנגדויות מתושבים שמוצאים את עצמם קמים כל בוקר למציאות אותה לא הכירו קודם לכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר