"לא מקבלים שום הערכה או כבוד"

הנשיא טראמפ מאיים על הפלסטינים: 'למה שנשלם להם?'

טראמפ מאיים לקצץ מאות מיליוני דולרים בשנה שארה"ב מעבירה לאונר"א כתמיכה בפלסטינים, אם לא ישובו לשולחן המשא ומתן • "למה שנשלם להם את התשלומים המסיביים האלה בעתיד?" (מדיני)

הנשיא טראמפ (צילום: קובי גדעון, לע"מ, פלאש 90)

האיום על הפלסטינים מחריף: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים הלילה (רביעי) בקיצוץ התמיכה הכספית לפלסטינים אם הם לא ישובו לשולחן המשא ומתן.

טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "אנחנו משלמים לפלסטינים מאות מיליוני דולרים בכל שנה - ולא מקבלים שום הערכה או כבוד, הם אפילו לא רוצים לדון על הסכם שלום עם ישראל שהיה צריך לקרות כבר מזמן".

"הורדנו את ירושלים, החלק הקשה ביותר במשא ומתן, מהשולחן, אבל ישראל, בשל כך, הייתה צריכה לשלם יותר. אבל אם הפלסטינים כבר לא מוכנים לדון בשלום, למה שנשלם להם את התשלומים המסיביים האלה בעתיד?", הוסיף טראמפ.

בדבריו רומז טראמפ כי ארה"ב ציפתה לקבל מישראל משהו בתמורה להכרתה בירושלים כבירת ישראל אך הדבר לא קרה.

כזכור, לאחר הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל אמר אבו מאזן כי ההכרזה הרסה את אמינות טראמפ כ"מתווך שלום" וכי ארה"ב הכריזה בכך שהיא "פורשת מהתפקיד שמילאה בתהליך השלום".

האיום של טראמפ מגיע שעות ספורות לאחר ששגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, איימה כי אם הפלסטינים לא יחזרו למשא ומתן יופסק הסיוע לאונר"א - סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים.

"הנשיא אמר שהוא לא רוצה להוסיף תקציב או לקצץ את המימון עד שהפלסטינים יסכימו לחזור למשא ומתן", אמרה היילי. "ההחלטה (בעצרת האו"ם) לא הועילה למצב. אנחנו מנסים לקדם את תהליך השלום, אך אם זה לא יקרה - הנשיא לא ימשיך לממן את זה".

ארה"ב מעבירה לקופת אונר"א, כ-300 מיליון דולרים מדי שנה. בשנת 2016 תרמה ארה"ב לאונר"א 368,429,712 דולרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר