באריזות של 137 גרם

עוגיות 'אוראו' הכשרות למהדרין - לא בריאות כלל

באופן מפתיע הגרסה המהודרת של העוגיות הפופולריות של אוראו בריאה פחות ממקבילותיהן שאינן כשרות למהדרין והן מכילות נתרן, סוכר ומלח יותר מהתקן המומלץ לאכילה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
העוגיות הבעייתיות (צילום: מונדליז)

עוגיות 'אוראו' בטעם וניל באריזות של 137 גרם, בהכשר מהודר - בד"ץ איגוד הרבנים, הן אחד המוצרים הפחות בריאים שנמכרים בישראל, יותר מהגרסה ה"לא כשרה", שם המצב מעט טוב יותר.

על פי רפורמת סימון המוצרים שאמורה להיכנס לתוקפה בעוד כשנתיים, מוצרים יזכו לשני סימונים: האחד לסוכר או נתרן, והאחר לשומן רווי. על פי הבדיקה של "הדה מרקר", עוגיות האוראו לעומת זאת "יזכו" לשלושה סימונים שליליים.

ב–100 גרם של מוצר אוראו יש 38.2 גרם סוכר (9.55 כפיות) — כמעט פי שלושה מהערך המחייב סימון אדום (13.5 גרם ל–100 גרם מוצר ב–2020, ו–10 גרם ב–2021); 9.9 גרמים שומן רווי — פי שניים מערך הסף (5 גרמים ל–100 גרם מוצר ב–2020, ו–4 גרמים ב–2021); וגם מעט מעל לסף שנקבע לנתרן, 520 מ"ג נתרן באוראו — לעומת סף של 500 מ"ג ל–100 גרם מוצר.

לאוראו יש גם אריזות נוספות שבהן משווקות עוגיות עם כמות נתרן נמוכה יותר (360 מ"ג ולא 520), שהיו מקבלות "רק" שתי מדבקות אדומות — בגין הכמויות של סוכר ושל שומן רווי, שעוברות את הסף שנקבע.

ביצרן 'מונדליז' אומרים בתגובה כי מתוך מכירות אוראו וניל, 70% מהמכירות מגיעות מאריזות 176 גרם — שבהן כמות הנתרן היא 360 גרם נתרן ב–100 גרם. עוד מסבירים בחברה כי "הכמות הגדולה יותר של נתרן במוצר בעל כשרות בד"ץ, שנמכר בישראל באריזות של 137 גרם, נובעת מכך שמדובר במפעל ייצור שונה של העוגיות", וכי "בכל מקרה, לא מדובר בפערים גדולים מאוד בכמות הנתרן בין שני המוצרים".

נכון להיום לא חלה על היצרנים חובת סימון של כמות הסוכר במוצרים שהם משווקים בישראל. היצרנים מחויבים לסמן רק את כמות הפחמימות במוצרים. עם זאת, כמה מהיצרנים מציינים מיוזמתם גם את כמות הסוכר כדי לשפר את השקיפות ללקוחות.

בדה מרקר מציינים כי מכיוון שנכון לעכשיו זהו סימון וולנטרי, ייתכן שיש מוצרים נוספים בישראל שכבר עוברים כיום את הסף בשלושת הפרמטרים — סוכר, נתרן ושומן רווי — אבל לא ניתן לגלות זאת על פי הסימון התזונתי הקיים על גבי האריזות מבלי שהיצרנים ייתנו את המידע בעצמם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר