חוסנו נגד כלבת

18 חיילים בבסיס בצפון פונו לבית החולים

18 חיילים פונו לבית החולים זיו בצפת שם חוסנו נגד כלבת מחשש שבאו במגע עם המחלה הקשה על ידי בעל חיים נגוע. בחודשים האחרונים חלה עלייה גדולה בתחלואה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מגפת הכלבת הגיע גם לבסיס צה"ל: 18 חיילים מבסיס בגבול הצפון פונו למרכז הרפואי זיו בצפת בחשד שנחשפו לבעל חיים נגוע בכלבת. החיילים טופלו בחיסון מנע- נגד כלבת, ושוחררו.

ד"ר יוסף נביה, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו שיבח את המפקדים על ערנותם והטיפול המהיר והיעיל בפינויי החיילים לקבלת טיפול רפואי וציין: "בתקופה זו חלה עלייה ניכרת במחלת הכלבת, ובמספר המקרים של מגע עם בעלי חיים נגועים או החשודים כנגועים בכלבת. בשל כך הוגדלה כמות החיסונים המוחזקת במלאי חדר המיון. רופאי המיון מהתחומים השונים במקצועות הליבה הפנימית, כירורגיה ואורתופדיה מנוסים כולם במתן הטיפול המתאים וכל מקרה מתועד ומדווח ללשכת הבריאות המחוזית".

יש לציין, כי מחלת הכלבת מסכנת חיים וכל אדם החושש כי בא במגע עם בעל חיים נגוע בכלבת חייב בחיסון מנע באופן מיידי.

בשבוע שעבר התקיימה ישיבה של ועדת הכלכלה של הכנסת, שדנה בהתפרצות הכלבת החמורה בתולדות המדינה. היו"ר ח"כ איתן כבל קבע כי משרד החקלאות נכשל כישלון טוטאלי כשלא הקים צוות חירום לטיפול בהתפרצות. "אם לא תהיה התעשתות וטיפול במצב בצורה טובה יותר, זה יהיה סיפור של ועדת חקירה", הזהיר.

יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים ברשויות המקומיות, ד"ר אבי צרפתי, אמר כי בחודש דצמבר בלבד התגלו 16 מקרי כלבת, מתוכם 13 מקרים בקרב תנים, 2 מקרים בכלבים ומקרה אחד בעגל. לדבריו, מדובר בעלייה של 400%, לעומת 4 מקרים בחודש דצמבר אשתקד.

"החודש הותקפו גם גבר ואישה בשני אירועים שונים, באזור הגלבוע על ידי תנים נגועים והועברו לטיפול רפואי. במקרים אלה התנים לא נתפסו ולכן יש חשש שהם עדיין מסתובבים חופשי ומסכנים בעלי חיים ואנשים נוספים. חשוב לציין כי מלבד 16 המקרים שהתגלו, קיימת הערכה כי ישנם עוד עשרות מקרים שלא התגלו ומכאן החשש הגדול להמשך התפשטותה של המחלה", אמר.

לדברי ד"ר צרפתי, "המקרים האחרונים שהתגלו באזור הגלבוע, עמק המעיינות, עמק יזרעאל, מגידו ויקנעם מדאיגים ביותר ומחייבים המשך ההערכות למיגור התפשטות הכלבת. יש להמשיך ולפעול גם ברמת הרשויות וגם ברמה האישית. בכל יום מתרחשים מפגשים בין בני אדם לחיות בר, ובאזורים נגועי הכלבת מפגשים אלו יכולים להיגמר באסון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר