פרשת ביטן

מנכ"ל חברת בנייה גדולה עוכב לחקירה

המשטרה עיכבה הבוקר לחקירה באזהרה מנכ"ל חברת בנייה ציבורית גדולה בחשד למעורבות בתיק החקירה של ח"כ דוד ביטן בה נחקר חשד לכאורה למתן שוחד והלבנת הון (חדשות)

משרדי להב 433 (צילום: יוסי זיליגר, פלאש 90)

התפתחות נוספת בחקירת פרשת דוד ביטן: המשטרה עיכבה הבוקר (רביעי) לחקירה באזהרה מנכ"ל חברת בנייה ציבורית גדולה, בחשד למעורבות לכאורה בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות לפי חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה.

החשוד הובא לחקירה ביחידת להב 433 ובמשטרה הבהירו כי אם החקירה תדרוש זאת, הוא יובא אף לדיון בהארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון.

עוד נמסר כי "החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל, במשותף עם רשות המסים - חקירות מע"מ באר שבע וחקירות מס הכנסה תל אביב, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה".

אתמול דווח כי שתי חברות גדולות העבירו על-פי החשד כספי שוחד ליו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן. במשטרה חושדים שכספים הועברו מהחברה הציבורית לידיו של משה יוסף בעל חנות הרהיטים מצדה, מקורבו של ביטן, וממנו לביטן עצמו. משה יוסף, מי שהוגדר "הבנקאי" של ביטן התייצב אתמול במשרדי להב 433 ומסר עדות מפורטת במשך 10 שעות. הוא שיתף פעולה עם החוקרים וענה לכל השאלות.

אתמול דווח על התקדמות משמעותית ודרמטית בפרשה שהביאה בינתיים לפרישתו של ח"כ ביטן מראשות הקואליציה.

פרשת החשד לשחיתות בראשון לציון נחקרת כבר כשנה וחצי. במסגרת הפרשה נחקר ביטן כמה פעמים בחשד לעבירות שוחד. בחקירתו האחרונה הוא שמר על זכות השתיקה. היום היה ביטן אמור לשוב לחדר החקירות במשרדי להב 433, אך החקירה נדחתה בשל ההצבעה על חוק המרכולים. ההחלטה התקבלה לפני שהיה ידוע כי ההצבעה על החוק תידחה.

גם ראש העיר ראשון לציון דב צור חשוד בפרשה ואף נעצר בגינה. המשטרה ביקשה אתמול להרחיק את צור מהעירייה לעוד ארבעה חודשים. כמו כן ביקשה המשטרה להרחיק מהעירייה גם את סגנו של צור, אייל מושיוב. צור התנגד לבקשה באמצעות עורכי דינו, גיורא אדרת וטל שפירא, וביום חמישי הקרוב יתקיים בנושא דיון בבית המשפט.

בחקירה האחרונה שלו שמר כאמור ביטן על זכות השתיקה ולא השיב לשאלות החוקרים. החוקרים רצו שביטן יספק להם רשימה של כל המוזמנים לחתונת בתו, אולם הוא לא מסר אותה מחשש שהמסמך יודלף. במשטרה מבינים כי ח"כ ביטן יסכים לתת את הרשימה בכפוף לצו איסור פרסום שיוצא עליה, אולם זו טרם הסכימה לכך.

במקביל החליטה אתמול המשטרה שלא לבקש להאריך עוד את מעצר הבית של הקבלן בני עוזיאל, והוא אינו נתון עוד תחת הגבלות, פרט להרחקה זמנית ממשרדי עיריית ראשון לציון. פרקליטיו, עורכי הדין קובי ואורי גולדמן, טענו כבר עם מעצרו כי שמו של עוזיאל שורבב לפרשה ללא כל הצדקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר