העובדים תובעים

תביעה: "דלתא מפלה יהודים בגלל תפילות"

4 עובדים בחברת התעופה דלתא איירליינס הגישו תביעה כנגד החברה בטענה כי היא מפלה עובדים ונוסעים יהודים אך ורק בשל יהדותם בטענה שהם נוהגים בצורה מוזרה (תיירות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אנטישמיות בחברת התעופה הבינלאומית? ארבעה דיילים של חברת "דלתא איירליינס" הגישו אתמול (שלישי) תביעה נגד החברה עם דרישה לפיצויים בשל "אפליה נגד יהודים וישראלים" והענשת דיילים שמיודדים עם יהודים, כך דווח ביממה האחרונה בכלי תקשורת בארצות הברית.

לטענתם של הדיילים, חלקם ותיקים מאד ועובדים בחברה בין עשור ל-40 שנה, החברה פעלה בצורה שיטתית לפגוע בעובדים או נוסעים יהודיים/ישראליים.

בתביעתה טוענת אחת מהדיילים כי היא פוטרה מדלתא במרס האחרון על רקע היותה יהודייה, אך נטען כי פוטרה מכיוון שהחמיצה טיסה. היא טוענת כי בכלל הייתה בחופשת לידה כש"פספסה" את הטיסה המדוברת מה שמוכיח את שקרי החברה.

תובעת נוספת, שאינה יהודייה, טוענת כי הושעתה ללא תשלום וכי נשללו ממנה הנחות העובד שניתנות לה בטיסות – הטבות שחלות גם על הנוסעים עימה, כמו בני משפחה וחברים – לאחר שטסה יחד עם חבר יהודי. בחברת דלתא נטען כי הדיילת כלל לא הכירה את הנוסע שלו סיפקה את הנחת העובד שלה, ואילו הדיילת מעידה שהיא והאיש חברים כבר 40 שנה. היא טוענת כי חברת התעופה הענישה אותה על חברותה עם יהודי.

ב"ניו יורק דיילי ניוז" דווח שהדיילים טוענים כי גורמים בכירים בחברת דלתא איירליינס חושבים שעובדים ונוסעים יהודים וישראלים הם "תוקפניים ומתנהגים באופן שאינו הולם, אי אפשר לסמוך עליהם, הם עושים דברים 'מוזרים' כמו להתפלל במטוס ויש להם דרישות אוכל מיוחדות (אוכל כשר)". עוד טוענים התובעים כי במקרה אחד לפחות – לא אפשרה חברת התעופה קידום של עובד יהודי לטענתם רק בשל יהדותו.

כאמור, הדיילים תובעים את החברה ומבקשים פיצויים על רקע אפליה. כמו כן דורשים הארבעה כי הדיילת שפוטרה תוחזר לתפקידה וכן שיוחזרו ההטבות לדיילת השנייה.

דובר מטעם חברת דלתא, מורגן דוראנט, הכחיש את הטענות למגזין "ניוזוויק". "דלתא מגנה בחריפות את הטענות לאפליה שתוארו בתביעה ותגן על עצמה מפניהן", מסר באימייל. "כחברת תעופה עולמית שמחברת בין אנשים בכל העולם מדי יום, דלתא מעריכה רבות את המגוון בכל ההיבטים של עסקיה, והחברה אינה מגלה סובלנות לאפליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר