התרעה מפתיעה

השב"כ: עונש המוות למחבלים יוביל לחטיפת יהודים

על רקע אישור הכנסת בקריאה טרומית את חוק עונש מוות למחבלים, נודע כי שירות הביטחון הכללי התריע לאחרונה כי מימוש החוק יקרום למקרי חטיפת יהודים לצורכי מיקוח (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חטיפה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

לאחר אישור חוק עונש מוות למחבלים היום (רביעי) בקריאה טרומית בכנסת, מתברר כי השב"כ העריך בפני הדרג המדיני כי מתן עונש מוות למחבלים יגרום לגל חטיפות למטרות מיקוח של יהודים, בידי טרוריסטים ערבים, ברחבי העולם.

לפי הדיווח ב'הארץ', עמדת שירות הביטחון הכללי אף תוצג בקרוב במלואה בפני הקבינט, בעת שזה יתכנס לדיון בסוגיה כפי שהכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשב"כ קיימו בשבועות האחרונים ישיבה בנושא, לפיה הם מתנגדים לעונש מוות. כזכור ראש השב"כ נדב ארגמן אף אמר זאת השבוע בפני חברי ועדת החוץ והביטחון.

אחת הסיבות שהארגון מתנגד לחוק זה, היא כאמור הערכתו שהדבר יביא לגל חטיפות של יהודים בעולם המערבי - והמוסלמי - לצורכי מיקוח.

דבריו של נתניהו לפני אישור החוק, היום (צילום: ערוץ הכנסת / נתניהו בפייסבוק)

יצויין, כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבלי, שהתנגד בעת שכיהן כפרקליט צבאי ראשי לעונש המוות, הוא נשמע לאחרונה אומר בשיחות סגורות כי ייתן משקל משמעותי לעמדת גופי הביטחון, בטרם יקבל החלטה בנושא - כשההחלטה הסופית בעניין היא בכל מקרה של הפרקליט הצבאי הנוכחי.

כידוע, כבר כיום מאפשר הדין הצבאי להטיל עונש מוות על מורשע ברצח כחלק מפעולת טרור , בתנאי שהשופטים פסקו כך פה אחד. החוק שאושר היום בקריאה טרומית מבקש לקבוע, כי בית המשפט הצבאי יוכל לגזור עונש מוות גם ברוב רגיל של שופטים, כי לא ניתן יהיה להקל בעונשו של מי שנגזר עליו עונש מוות בגזר דין סופי - וכי בתי המשפט בתוך ישראל, ולא רק בתי המשפט הצבאיים, יוכלו לגזור עונש מוות על מחבלים שהורשעו ברצח.

משב"כ לא נמסרה התייחסות לידיעה כפי שפורסמה ב'הארץ'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר