מצב טפטוף

בפעם הרביעית ביום אחד: רקטה נוספת לעבר ישראל

תושבי יישובי עוטף עזה מביעים חשש מהמצב החדש אליו הם נכנסים, לדבריהם "לא יתכן שצה"ל יאפשר מצב טפטוף שרק בנס לא גבה נפגעים". צה"ל: "הג'יהאד מאחורי הירי" (חדשות, צבא וביטחון)

ארכיון (צילום: Nati Shohat/Flash90)

רקטה נוספת, רביעית במספר ביממה האחרונה, נורתה הערב (רביעי) מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, מיקום הנפילה טרם זוהה. הירי הנוסף מגדיל את חשש התושבים בעוטף עזה ממצב טפטוף מתמשך, שכן מדובר כאמור ברקטה הרביעית שנורתה היום מעזה. כזכור, במהלך היום נורו שלוש פצצות מרגמה, שתיים מהן נפלו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול.

כמו בשיגורים בצהריים, גם הפעם לא נשמעה אזעקה לפני הנפילה, ובנס איש לא נפגע ולא נגרם נזק. כוחות צה"ל פועלים באיזור כדי לאתר את מיקום הנפילה. מדובר צה"ל ‏נמסר: "לפני זמן קצר זוהה שיגור משטח רצועת עזה לעבר שטח הארץ".

על רקע ההתחממות האחרונה ופחות משבוע לאחר מטח הירי החריג משטח הרצועה, בצה"ל הושלמה חקירת האירוע - וממנה עולה ההערכה כי האחראי לירי הוא ארגון הג'יהאד האסלאמי. שלוש פצצות מרגמה תוצרת אירן שוגרו בזמן שנערך טקס לציון יום הולדתו של סמ"ר אורון שאול ז"ל, שתיים מהן יורטו ואחת נפלה בשטח פתוח. בימים לאחר מטח הירי תקף צה"ל מספר יעדי חמאס, מכיוון שבצה"ל רואים בארגון כאחראי לנעשה בעזה.

בצה"ל קבעו כי אמצעי הלחימה שיוצרו על ידי אירן ונורו מהרצועה זהים במאפייניהם לירי שבוצע על ידי ארגון הג'יהאד האסלאמי כלפי מוצב צה"ל לפני יותר מחודש, ב-30 בנובמבר.

בצה"ל מזהים שחמאס לא מצליח לרסן את הג'יהאד האסלאמי, והמשמעות היא שנשקלת האפשרות לעלות מדרגה בפעילות מול הארגון על ידי פגיעה בתשתיותיו ובכיריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר