קרב ההקצאות בבני ברק

הרב זר במתקפה: "פעלתי 40 שנה - ובסוף קיבלתי בעיטה"

הרב דניאל זר, ראש מוסדות 'אור דוד' בבני ברק, תקף בחריפות את ש"ס המקומית: "אם הם לא עושים את עבודתם - שיילכו". סיפר לתלמידיו: "בעטו לי בפרצוף - אחרי כ-40 שנות פעילות" (חדשות,חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
כאוב ופגוע. הגאון רבי דניאל זר (צילום: באדיבות המצלם. וידאו: מתוך שידור חי - יוטיוב אור דוד)

ממשיך במתקפה: הגאון רבי דניאל זר, ראש מוסדות 'אור דוד' ומבכירי הרבנים הספרדים בקהילת החוזרים בתשובה בבני ברק, ממשיך במתקפה החריפה שלו על נציגי ש"ס בעיר והתנהלותם בנושא ההקצאות.

במהלך שיעור שמסר הערב (רביעי) בבית מדרשו, העלה הרב זר שוב את הנושא ואמר: "אתם יודעים, כבר שלושים שנה, בכל מערכות הבחירות, אני הופך את העולם בשביל תנועת ש"ס. תתארו לעצמכם שיש קבוצה של אנשים שרוצה לשרוף ספר תורה, ויש אנשי עולם תחתון שרוצים להציל את הספר תורה, תעזרו להם? בוודאי. אמרתי בדרשות שלי - 'גם אם ש"ס כולם אנשי עולם תחתון - ואני מגזים - ש"ס זה ש"ס!, ש"ס לא קמה לקבל כיסא או משהו. ש"ס קמה לעמוד מול לפיד וכל הרשעים ושלא יפגעו בתורה ובישיבות".

בשלב זה, בחר הרב זר לתקוף בחריפות את אלי ישי: "אלי ישי, מה שעשה, אני כולי רותח עליו. אני אשאל אתכם, מה עדיף - מפלגה חזקה או שתיים חלשות? תגידו אתם לבד. הם חתכו את ש"ס לשתיים ולמעלה ממאה אלף קולות הלכו לליברמן ומר"צ בבחירות האחרונות. מי ייתן את הדין על זה? במקום זה היה לש"ס עוד ארבעה מנדטים".

הרב הדגיש: "אמרתי פעם, ואומר שוב גם היום: ש"ס זה ש"ס, צריך להצביע רק לש"ס. אין משהו אחר! אני פגוע מהם! אבל עם כל זה..."

הרב דניאל זר, הערב

"אז מה כל הרעש הזה?" הסביר הרב זר: "תשמעו רבותיי, יש הבדל בין ש"ס בממשלה לש"ס בעירייה. ש"ס בעירייה, אם תהיה או לא - יישארו פה חרדים, פה לא יהיו חילונים. אני כל בחירות פה, כמו בכנסת, אני מדבר בשביל ש"ס. אני לא איש נדל"ן", הוסיף הרב: "אני לא מחפש אדמות. אני כל החיים שלי - בורא עולם יעיד - מחפש תורה. תשב"ר ובעלי תשובה, זה מה שאני רוצה. אני פה בפרדס כץ יותר מארבעים שנה".

הרב אמר באכזבה ובכעס: "בסוף אני מקבל בעיטה בפרצוף. יש לי תלמוד תורה, קרוב לחמש מאות ילדים. 6 גני ילדים - 130 ילדים".

"רבותי תגידו הכל עליי, שקר - לא היה דבר כזה. 'הרב דניאל שיקר שאמר שלא קיבלו הקצאות' ציטט הרב, אני הזדעזעתי, לא התעסקתי עם הקצאות, לא התעסקתי עם עתירות לבית המשפט, אין לי זמן לדברים האלה. מי שהתעסק בזה - זה החתן שלי. קיבלנו הקצאה לפני שלושים שנה!"

הרב הבהיר ותקף את נציגי ש"ס בעירייה: "אמרתי ש"ס לכנסת... אם יהיו פה נציגים שלא יעשו את התפקיד שלהם - אין להם מה לעשות פה. אין להם מה לעשות פה".

הרב הוסיף: "אריה דרעי הבין אותי יפה מאוד, אבל יש סיבות.. הוא לא יכול להתערב". בהמשך, חזר הרב זר לתקוף את סיעת ש"ס המקומית בראשות אלי דדון: "אברכים... הם לא עוזרים להם, אתם יודעים כמה טלפונים קיבלתי עד היום? 'תתחזק, תמשיך עד הסוף', הציבור פה שבור, הוא לא מרוצה. רבותי, אני לא רואה ש"ס, אני רואה אמת!, אמת אני רואה".

יו"ר סיעת ש"ס בבני ברק אלי דדון (יעקב כהן)

הרב חזר והדגיש: "כנסת? לא משנה מה ייתנו ומה לא, לא מעניין אותי, התורה בסכנה וצריך לתת יד לש"ס, אבל עירייה? יש ש"ס או לא, בני ברק תישאר חרדית. אני שארבעים שנה אני עוזר להם, בסוף בעיטה בפרצוף?!".

הרב זר חשף: "הגאון רבי דוד יוסף שהיה פה בחנוכה, דיברתי איתו, הוא רתח, הוא אמר לי זה נקרא 'ש"ס מכה את ש"ס',הוא אמר לי 'אף רב ואף נציג בארץ לא נתן מה שאתה נתת, וככה עושים לך בסוף?', הוא רתח!". הרב הוסיף בזעקות: "אני משקיע שלושים שנה, להרוס לי את זה? לסגור תינוקות של בית רבן? להרוס ילדים? אני לא אתן!, עד הסוף אני אלחם!, לא יעזור להם כלום!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר